środa, 15 kwietnia 2020

16.04.2020 5-latki


Cześć 😊
Mam nadzieje, że wczorajsze zadania wykonane i jesteście gotowi na nowe 😊

1.      Zabawa ruchowa „Figury geometryczne”
Jakie znacie figury geometryczne? (Koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt) Poproście teraz rodziców by dali Wam jakąś wstążkę lub sznurek. Spróbujcie samodzielnie ułożyć na podłodze kształt koła, a następnie przejdzie po nim tak żeby nie spaść. Powtórzcie tą czynność z trójkątem, kwadratem i prostokątem. Powodzenia 😊

2.      Wysłuchajcie tekstu literackiego Doroty Gellner „Smok”

Przyszedł sobie smok. Nazywał się MROK. Najpierw połknął wszystkie szkiełka, koraliki, świecidełka, pęknięte lusterko i pasek z klamerką. Potem w kuchni siadł, wszystkie blaski zjadł. Zlizał z filiżanek wzorki pozłacane i ze szklanek wszystkich kryształowe listki.
Wreszcie długim skokiem przeleciał nad blokiem.
Przeleciał nad blokiem, wypił światła z okien, tupnął smoczą nogą, świat omroczył mrokiem.

Odpowiedzcie na pytania:
·        Co zrobił smok?
·        Jak się nazywał?
·        Jak myślicie, dlatego właśnie tak się nazywał?
·        Co smok zjadał?
·        Co stało się na końcu?

3.      Zabawa „O jakiej porze dnia?”.
 Przygotujcie dwie kartki. Na jednej z nich namalujcie słońce, a na drugiej księżyc. Teraz będziecie określać czy daną czynność wykonuje się rano czy wieczorem, podnosząc odpowiednia kartę. ( można obie jednocześnie podnieść) A oto czynności:
·        Budzimy się.
·        Kładziemy się spać.
·        Myjemy zęby.
·        Jemy obiad.
·        Oglądamy gwiazdy.

4.      Jak to się dzieje, że mamy noc i dzień? Obejrzycie krótki filmik.


 Zaprezentujcie dzieciom globus, tłumacząc że jest to model kuli ziemskiej. (jeśli nie macie globusa, można wykorzystać piłkę) Kawałkiem plasteliny zaznaczcie na nim miejsce, w którym się znajdujemy. Latarka posłuży Wam jako słońce. Teraz obracajcie globus, świecąc na niego nieruchomo latarką. Dziecko zaobserwuje, że gdy na jednej półkuli jest dzień (tam gdzie świeci latarka), na drugiej jest noc ( gdzie nie pada światło).

5.      Czy wszystkie zwierzęta śpią w nocy?
Przyjrzyjcie się obrazkom i nazwijcie zwierzęta które widzicie.
Jak myślicie, które z tych zwierząt śpią w nocy, a w dzień są aktywne?
A które w dzień śpią, a w nocy są aktywne?




·        W nocy śpią: kura, krowa, motyl
·        W dzień śpią: sowa, ćma, nietoperz, dzik

6.      Wykonaj ćwiczenie
Otwórz Karty pracy nr 3 i wykonaj zadanie ( strona 56, ćwiczenie nr 1)
·        Po czym poznajesz, że jest dzień, a po czym noc? Kto w nocy nie śpi? Dokończ rysować ilustrację aby po lewo był dzień, a po prawo noc.

7.      Wykonaj „sowę”
Otwórz Kącik Artysty i wyjmij kartę z strony 21. Wypchnij wszystkie elementy i uszykuj granatową kartkę oraz klej. Na wewnętrznej stronie okładki Kącika Artysty i jest wzór, według którego należy nakleić elementy by powstała sowa. Na koniec dzieci dorysowują gałąź i gwiazdy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz