Witajcie po weekendzie przed nami ostatnie zajęcia związane ze zdrowiem. Pokażcie jak pięknie myjecie ząbki.
1.
Obejrzyjcie film
2.
Historia
Zuzi
”-
teraz
opowiedzcie bajeczkę, którą obejrzeliście rodzicom swoimi
słowami.
3.
Zagadki
Jest biała
siedzi w tubie
zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)
Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje,
rzadziej wyrywa, częściej plombuje. (stomatolog)
Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)
Teraz pora na mój występ.
Dam ci trochę wody czystej.
Wypłucz buzię, umyj szczotkę.
Potem odstaw mnie półkę. (kubek)
Jest biała
siedzi w tubie
zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)
Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje,
rzadziej wyrywa, częściej plombuje. (stomatolog)
Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)
Teraz pora na mój występ.
Dam ci trochę wody czystej.
Wypłucz buzię, umyj szczotkę.
Potem odstaw mnie półkę. (kubek)
4.
Piosenka
5.
Przeliczanie przyborów toaletowych.
Rodzic rozkłada na dywanie pasty do zębów, szczoteczki, kubeczki, mydło. Dzieci przeliczają ile mają wszystkich przedmiotów, porównują ich wielkość (co jest większe co mniejsze), kolor, liczbę (np. czego jest więcej szczoteczek czy kubeczków).
Rodzic rozkłada na dywanie pasty do zębów, szczoteczki, kubeczki, mydło. Dzieci przeliczają ile mają wszystkich przedmiotów, porównują ich wielkość (co jest większe co mniejsze), kolor, liczbę (np. czego jest więcej szczoteczek czy kubeczków).
6.
"Jak
prawidłowo szczotkować zęby?" – rozmowa na temat
szczotkowania zębów na podstawie ilustracji
-
Jakie przybory potrzebne są do umycia
zębów?
- W jaki sposób należy się myć?
- Kiedy powinny być myte?
- Dlaczego tak ważne jest mycie zębów?
zębów?
- W jaki sposób należy się myć?
- Kiedy powinny być myte?
- Dlaczego tak ważne jest mycie zębów?
7.
Praca plastyczna. Wydrukuj lub narysuj ząb na ciemnej kartce, a
następnie weź białą pastę do zębów i paluszkiem lub pędzelkiem
pomaluj ten ząbek, żeby był piękny zdrowy, czysty.
*8.
Dla chętnych
Wytnij
ząbek wesoły i smutny oraz elementy z dołu kartki. Naklej na
kartce ząbki. Pod ząbkiem wesołym to co jest zdrowe, a pod
smutnym, co szkodzi. Możesz pokolorować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz