Witajcie
mam nadzieję, że spędziliście fajnie weekend majowy,
odpoczęliście troszkę i z nową energią zabierzecie się do
zabawy.😀
W
tym tygodniu zajmiemy się zwierzętami żyjącymi w gospodarstwie
wiejskim.
1.W
zagrodzie Małgosi–
bajeczka
ortofoniczna.
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.
Wieczorem
w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
2. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza.
Dzieci z zamkniętymi oczami słuchają odgłosów zwierząt wiejskich. Rozpoznają je i nazywają.
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
2. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza.
Dzieci z zamkniętymi oczami słuchają odgłosów zwierząt wiejskich. Rozpoznają je i nazywają.
3. Dopowiedz
i zrób –
zabawa
z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
4.
Wypowiedz głośno nazwy tych obrazków. Spróbuj połączyć ze sobą
te, które się rymują.
5.
Gra
6.Praca
plastyczna. Nauczcie
się z Lulusiem rysować krowę, a następnie namalujcie ją
samodzielnie farbami. Możecie dorysować łąkę dla tej krówki,
żeby miała co jeść.
*7. Dla chętnych. Karta pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz