niedziela, 3 maja 2020

04.05.2020 4-latki


Witajcie mam nadzieję, że spędziliście fajnie weekend majowy, odpoczęliście troszkę i z nową energią zabierzecie się do zabawy.😀
W tym tygodniu zajmiemy się zwierzętami żyjącymi w gospodarstwie wiejskim.

1.W zagrodzie Małgosibajeczka ortofoniczna.
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

2. Co to za zwierzę? zabawa słuchowo-naśladowcza.
Dzieci z zamkniętymi oczami słuchają odgłosów zwierząt wiejskich. Rozpoznają je i nazywają.

3. Dopowiedz i zrób zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

4. Wypowiedz głośno nazwy tych obrazków. Spróbuj połączyć ze sobą te, które się rymują.


5. Gra

6.Praca plastyczna. Nauczcie się z Lulusiem rysować krowę, a następnie namalujcie ją samodzielnie farbami. Możecie dorysować łąkę dla tej krówki, żeby miała co jeść.

*7. Dla chętnych. Karta pracy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz