Witajcie drogie Dzieci i Rodzice!
Chociaż nie mamy sposobności pójść na wspólny spacer, ale możemy obejrzeć wspólnie filmik "Zwiastuny wiosny" https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg .
1. Spróbujcie zapamiętać chociaż niektóre nazwy pojawiających się w filmiku kwiatów wiosennych i ptaków. Dzieci, jak myślicie co to znaczy, że niektóre rośliny należy chronić? (Nie wolno ich zrywać, deptać, niszczyć). Jak myślicie, dlaczego niektóre kwiaty są pod ochroną? (Rośliny te rzadko występują - grozi im wyginięcie).
2. A teraz zagadki:
- Jeszcze wszystko uśpione, jescze nic nie rośnie
a on śnieg przebija i mówi o wiośnie (przebiśnieg)
- Jak ten kwiatek się nazywa, co słowo "pan" w nazwie ukrywa (tulipan)
- Na zielonej łące kwitnie ich tysiące. W swej nazwie "sto" mają. Jak się nazywają? (stokrotki)
- Wiosna przyszła, czekaj chwilke. A po chwilce pojawiły się............... (zawilce)
3. Wykonaj ćwiczenie grafomotoryczne w KP4 str 28. Poznanie kwiatów gruszki, jabłoni, brzoskwiń i owoców, które z nich powstaną. Ćw w KP4 str 22 - ćwiczenie spostrzegawczości, poszerzenie wiedzy przyrodniczej.
4. Ćw grafomotoryczne w KP4 str 29 - pisanie po śladzie z literą "Z", odczytywanie sylab.
5. A co powiecie na rebusy? - spróbujcie je odczytać.
6.Dla chętnych: wybierzcie sobie jakiś kwiat lub kwiaty chronione i spróbujcie je narysowac(a może potraficie je podpisać)
Życzę miłej pracy . 😀
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz