Witajcie Kochane Dzieci 😊
Mam nadzieje, że w weekend trochę odpoczęliście, ale i
tęskniliście za naszymi zabawami i zadaniami 😊
1.
Od rana przyda się nam trochę ruchu, a więc
zamieńcie się w krasnoludki i zatańczcie.
2.
Wysłuchajcie wiersza „Klocki”
Mam przed sobą klocków osiem,
wszystkie teraz tu poproszę.
Chcę ułożyć pociąg z was,
zaczynajmy, bo już czas:
wszystkie teraz tu poproszę.
Chcę ułożyć pociąg z was,
zaczynajmy, bo już czas:
Jeden, dwa, trzy, cztery,
Pięć, sześć, siedem, osiem.
Mam przed sobą klocków osiem,
wszystkie znów tutaj poproszę.
Chcę zbudować wieżę z was,
zaczynajmy, bo już czas:
wszystkie znów tutaj poproszę.
Chcę zbudować wieżę z was,
zaczynajmy, bo już czas:
Jeden, dwa, trzy, cztery,
Pięć, sześć, siedem, osiem.
Odpowiedzcie na pytania:
·
O czym był wiersz?
·
Co było układane z klocków?
·
Z ilu klocków ułożono pociąg i wieżę?
3.
Przygotujcie pudełko z klockami i wysłuchajcie
wiersza jeszcze raz. Kiedy jest mowa o pociągu, ułóżcie swój pociąg tak, by
liczba wagoników odpowiadała liczbie wymienianej w wierszu. W taki sam sposób
wykonajcie zadanie z wieżą.
Pociąg i wieża zbudowane? Super! Teraz
przeliczcie z ilu klocków składają się wasze budowle oraz porównajcie, co ma
więcej elementów. Dzieci dochodzą do wniosku, że pociąg i wieża składają z 8
elementów, a więc klocków jest po tyle samo.
4.
Przyjrzyjcie się cyfrze 8 i powiedzcie co Wam
przypomina jej kształt. Kreślcie w powietrzu jej kształt.
5.
Wstążkowa cyfra 8
Rozłóżcie na podłodze wstążkę/sznurek na
kształt cyfry 8 i przejdźcie po niej stopa za stopa, tak by nie spaść.
Powtórzcie tą czynność 3 razy.
6.
Wykonajcie polecenia zadane przez rodzica
„Policz ile jest”:
·
Ile nóg ma krzesło?
·
Ile nóg ma stół?
·
Ile razem nóg mają stół i krzesło?
·
Ile palcy masz u lewej ręki?
·
Weź dwie garście klocków i policz je
·
Ile masz lat?
7.
Wykonajcie ćwiczenie.
Dzisiejsze ćwiczenie znajduje się już w nowej książce. Przyjrzyjcie się
okładce i zobaczcie co jest przygotowane dla Was w środku 😊
Otwórz Karty Pracy nr 4 (strona 3,
ćwiczenie 1)
·
pokoloruj lub wyklej szablon= cyfry, rysuj cyfrę
palcem na kartce i w powietrzu, wskaż których elementów na obrazku jest po
osiem.
Pani Justyna 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz