czwartek, 23 kwietnia 2020

24.04.2020 5-latki


Dzień dobry 😊

1.      Na początek chciałabym żebyście pobawili się z Panem Miłoszem - „Tuptaj, Starszaku”, zaproście rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy. Włączcie nagranie, słuchajcie i wykonujcie polecenia Pana Miłosza 😊


2.      Otwórzcie książkę My i nasz świat. Emocje i kompetencje społeczne na stronie 16. Wysłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie na pytania

·        Co liczył Filip w drodze do przedszkola?
·        Co takiego dzieci sadziły w przedszkolu?
·        Kogo poszły zobaczyć dzieci po przedszkolu do domu Mani?
·        Ile było małych kotków?
·        O co poprosił Filip mamę?
·        Jak myślicie co oznacza myśl Filipa „Chyba się zakochałem w Mani”?
·        Co znaczy że kogoś bardzo się lubi?
·        Jakie Wy znacie pozytywne emocje ?

3.      Ćwiczenie do wykonania
·        Pokoloruj obrazek według kodu, który Filip podarował Mani
·        Narysuj, co Filip widział w odbiciu trzeciej kałuży. Jakie znasz inne oznaki wiosny wysłuchane w opowiadaniu?

4.      Przyjrzyjcie się obrazkom i nazwijcie emocje, które na nich widzicie. Zastanówcie się kiedy towarzyszy Wam radość? Smutek? Złość? Zdziwienie? Strach? Opowiedzcie o tych sytuacjach.
www.dzieckiembadz.pl

www.dzieckiembadz.pl

www.dzieckiembadz.pl

www.dzieckiembadz.pl

www.dzieckiembadz.pl


5.      Stańcie przed lustrem lub weźcie je do ręki i przyjrzyjcie się swojej twarzy. Pokażcie teraz jak się uśmiechacie, smucicie, złościcie, dziwicie i jesteście przestraszeni. Opiszcie do widzicie 😊

6.      Wykonajcie zadanie. Narysuj na oddzielnych kartkach 4 chmury, a w każdej z nich emocje: radość, smutek, złość, zdziwienie. Poproś mamę o narysowanie linii wychodzących od chmury do dołu kartki. Niech będą proste, pofalowane czy pozaginane. Do tak przygotowanej pracy weź nożyczki i tnij po liniach, od dołu kartki do chmury. Wzór poniżej. 😊




Miłej pracy 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz