poniedziałek, 20 kwietnia 2020

21.04.2020 4- latki


Kochani przez cały tydzień dbaliśmy o nasze zdrowie, teraz pora zająć się naszą planetą.

1. Obejrzyj obrazki. Pomyśl, do którego lasu wybrałabyś/wybrałbyś się na spacer? Co możemy zrobić, żeby środowisko wokół nas było czyste?








                                                                                           














2. „Segregujcie śmieci” – słuchanie wiersza

Segregujcie śmieci”
Czy wiesz, co oznaczają te kolory –
- niebieski, żółty, zielony?
Każdy kolor inny pojemnik oznacza,
do pojemników różne śmieci się wtłacza.
Niebieski – w nim znajdziecie pudełka po butach,
przeczytane gazety, zapisane kartki – jest on bardzo ważny.
To pojemnik na papier – zna go uczeń każdy.
Zielony – kolor wesoły z daleka ogłasza
Wrzucaj do mnie słoiki, wyszczerbione talerze!!!”,
czyli szkło – w głównej mierze.
Żółty – foliowe torby, pudełka po lodach, po coli butelki,
wrzuć tutaj plastik, żal po nim – niewielki.
By las był zielony, wody nie ubyło
i każdego ranka wokół było miło
piątek czy niedziela – pamiętajcie dzieci
prosi Matka Ziemia – SEGREGUJCIE ŚMIECI!!!

Rodzic może ustawić przygotowane folie do segregacji śmieci i wyjaśnić dlaczego mają one różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów).

3. Film o segregacji


4.Zabawa ruchowa „Czary - mary śmieci znikły!” – dziecko dostaje plastikową, zakręconą butelkę, porusza się po pokoju w rytm muzyki. Na hasło „Czary – mary śmieć znikł!” – dziecko w pozycji na czworaka chowa „śmieci”. Zabawę powtarzamy kilka razy. Na koniec zabawy zgniata butelkę (depcze nogami), a nakrętkę odkładami do oddzielnego pojemnika (worka) i wyrzucamy butelkę .

5. Gra

6. Praca plastyczna. Kosz na śmieci wyklej małymi kawałkami wycinanki. Wybierz, który kolor chcesz wybrać (niebieski, zielony, żółty), dorysuj lub doklej oczy. 


*7. Dla chętnych karty pracy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz