Kochani
przez cały tydzień dbaliśmy o nasze zdrowie, teraz pora zająć
się naszą planetą.
1.
Obejrzyj obrazki. Pomyśl, do którego lasu wybrałabyś/wybrałbyś
się na spacer? Co możemy zrobić, żeby środowisko wokół nas
było czyste?
2.
„Segregujcie śmieci” – słuchanie wiersza
„Segregujcie
śmieci”
Czy wiesz, co oznaczają te kolory –
- niebieski, żółty, zielony?
Każdy kolor inny pojemnik oznacza,
do pojemników różne śmieci się wtłacza.
Niebieski – w nim znajdziecie pudełka po butach,
przeczytane gazety, zapisane kartki – jest on bardzo ważny.
To pojemnik na papier – zna go uczeń każdy.
Zielony – kolor wesoły z daleka ogłasza
„Wrzucaj do mnie słoiki, wyszczerbione talerze!!!”,
czyli szkło – w głównej mierze.
Żółty – foliowe torby, pudełka po lodach, po coli butelki,
wrzuć tutaj plastik, żal po nim – niewielki.
By las był zielony, wody nie ubyło
i każdego ranka wokół było miło
piątek czy niedziela – pamiętajcie dzieci
prosi Matka Ziemia – SEGREGUJCIE ŚMIECI!!!
Rodzic może ustawić przygotowane folie do segregacji śmieci i wyjaśnić dlaczego mają one różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów).
Czy wiesz, co oznaczają te kolory –
- niebieski, żółty, zielony?
Każdy kolor inny pojemnik oznacza,
do pojemników różne śmieci się wtłacza.
Niebieski – w nim znajdziecie pudełka po butach,
przeczytane gazety, zapisane kartki – jest on bardzo ważny.
To pojemnik na papier – zna go uczeń każdy.
Zielony – kolor wesoły z daleka ogłasza
„Wrzucaj do mnie słoiki, wyszczerbione talerze!!!”,
czyli szkło – w głównej mierze.
Żółty – foliowe torby, pudełka po lodach, po coli butelki,
wrzuć tutaj plastik, żal po nim – niewielki.
By las był zielony, wody nie ubyło
i każdego ranka wokół było miło
piątek czy niedziela – pamiętajcie dzieci
prosi Matka Ziemia – SEGREGUJCIE ŚMIECI!!!
Rodzic może ustawić przygotowane folie do segregacji śmieci i wyjaśnić dlaczego mają one różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów).
3.
Film o segregacji
4.Zabawa
ruchowa „Czary - mary śmieci znikły!” – dziecko dostaje
plastikową, zakręconą butelkę, porusza się po pokoju w rytm
muzyki. Na hasło „Czary – mary śmieć znikł!” – dziecko w
pozycji na czworaka chowa „śmieci”. Zabawę powtarzamy kilka
razy. Na koniec zabawy zgniata butelkę (depcze nogami), a nakrętkę
odkładami do oddzielnego pojemnika (worka) i wyrzucamy butelkę .
5.
Gra
6.
Praca plastyczna. Kosz na śmieci wyklej małymi kawałkami wycinanki. Wybierz, który kolor chcesz wybrać (niebieski, zielony, żółty), dorysuj lub doklej oczy.
*7.
Dla chętnych karty pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz