Wiosna,
wiosna, wiosna ach to TY !
Witaliśmy wiosnę,
nową porę roku, która budzi cała przyrodę do życia. Wraz z jej
nadejściem witamy powracające z ciepłych krajów ptaki. Czy już
udało Ci się jakieś zaobserwować? Może tak? Zamień się w
bociana i tak jak on stań na jednej nodze, poszybuj jak jaskółka,
zaśpiewaj pięknie jak skowronek. Życzę dobrej zabawy!
1. ,,Powracające
ptaki’’ - wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z
ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u
nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić.
Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden
groźnie ryczał (dzieci otwierają buzię szeroko i udają ryczącego
lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie
strony kręciły trąbami (dzieci złączonymi i wyciągniętymi do
przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki
wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci nadymają policzki
cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum
jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i
leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się
nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z
buzi dzieci robią dziobek i lekko rozchylają środkową część
ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek
(języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już
jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały
koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie
głośno biły dzwony ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego
rodzinnym lesie pracował traktor ( naśladujemy wargami dźwięk
traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był
przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie
zaśpiewał (la la la).
2. Fruwajcie po pokoju jak
ptaki swobodnie, a kiedy usłyszycie klaśnięcie rodzica lub
dowolne hasło to zatrzymajcie się i zachowujcie się jak
ptaki, których nazwę poda wam rodzic:
Bociany
– stań na jednej nodze i wołaj kle – kle.
Jaskółki
– zrób jaskółkę
Kukułki
– wołaj ku - ku ku - ku
3. Jaki
to ptak? Rodzic dzieli na sylaby nazwy ptaków (bocian,
jaskółka, kukułka, żuraw, czapla), a zadaniem dziecka jest
powiedzieć jaki to ptak.
4. Ułóż
puzzle
5. Zabawa
matematyczna. Rodzic naśladuje odgłosy bociana bardzo wolno (kle,
kle, kle), a dziecko próbuje policzyć ile razy zabrzmiało kle.
Dziecko może liczyć sobie na paluszkach lub przedmiotach.
6. Piosenka
7. Praca
plastyczna – bocian.
Drodzy Rodzice pamiętajcie o czynnościach samoobsługowych swoich pociech - poćwiczcie ubieranie, rozbieranie, wkładanie obuwia, mycie rąk, twarzy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz