Witam
w kolejnym tygodniu nauki zdalnej:)
Dzisiaj
poćwiczymy troszeczkę orientację przestrzenną.
1.„Gdzie
jest zabawka?”
Rodzic
umieszcza dowolną zabawkę w różnych miejscach np.
-
na krześle
-
pod
stołem
-
za
kanapą
-
w
szafce
-
między
książkami
dziecko
próbuje określić jej położeni np. Miś jest na
stole.
2.
Naucz się wierszyka na pamięć „Grzeczny miś”, a
także
pokazuj.
„Tuż
przede mną siedzi miś,
miś jest bardzo grzeczny dziś,
prawą rączką go przytulę,
lewą go pogłaskam czule,
niespodziankę zrobię Ewie ,
szybko schowam go za siebie
miś jest bardzo grzeczny dziś,
prawą rączką go przytulę,
lewą go pogłaskam czule,
niespodziankę zrobię Ewie ,
szybko schowam go za siebie
3.
Zabawa ciepło – zimno. Dziecko ma zasłonięte oczy, a rodzic
chowa jakiś mały przedmiot. Gdy dziecko otwiera oczy szuka tego
przedmiotu po słowach rodzica: zimno gdy córka/syn jest daleko od
przedmiotu, a ciepło gdy jest blisko. Po każdej zabawie następuje
zmiana ról.
4.
Co
to
jest? Rodzic
wybiera z pomieszczenia , w którym znajduje się wspólnie z
dziećmi, przedmiot, rzecz, a następnie opisuje na głos jego
położenie. Zadaniem dziecka
jest podążanie za wskazówkami i odgadnięcie, o jakiej rzeczy
mówi, np.:
-
Na ścianie, pomiędzy szafą a drzwiami (zegar)
-
Nad komodą (zegar)
5. Rozkładamy przed dzieckiem 3-4 małe przedmioty (klocek, ludzik lego, piłeczka, samochodzik itp.). Dziecko powinno przyjrzeć się tym rzeczom (zakrywamy elementy lub polecamy dziecku zamknąć oczy) i wymienić je z pamięci.
W innej wersji tej zabawy chowamy jeden przedmiot, gdy dziecko ma zamknięte oczy i prosimy by zgadło, co zostało schowane.
6.
Rysowanie
na kartce zgodnie z poleceniami rodzica:
- na środku kartki narysuj duży stół
- na środku kartki narysuj duży stół
-
na stole narysuj wazon z kwiatami
-
pod stołem narysuj piłkę
-
obok stołu narysuj kotka
-
nad stołem narysuj lampę
-
z drugiej strony stołu narysuj siebie
-
obok lampy narysuj obrazek
*7. Dla chętnych - karta pracy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz