Witajcie drogie Dzieci i Rodzice!
Temat: Wiosenne porządki nad rzeką.
1. Wykonanie ćw. 1 w KP4 str 36. - ćwiczenie wprowadzające do tematu, segregowanie rzeczy służących do prania i mycia - ćwiczenia w klasyfikowaniu.
2. R. przeczytaj swojemu dziecku wiersz pt. "Chora rzeka" J. Papuzińskiej
"Chora rzeka"
Śniła się kotkowi rzeka,
wielka rzeka pełna mleka...
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale to jest chora rzeka,
jak tu pusto!
Drzewo uschło...
Cicho tak -
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg, nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis "zakaz kąpieli".
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka
nie narzeka
tylko czeka, czeka, czeka...
Omówcie z dzieckiem tekst: Co się śniło kotkowi? Dlaczego było pusto nad rzeką? Jak wyjaśnicie napis zakaz kąpieli? W jaki sposób możemy dbać o rzeki i inne zbiorniki wodne? Co by było gdyby woda w rzekach była zatruta?
3. Dzieci jak myślicie, dlaczego potrzebna jest woda? Czy woda jest potrzebna do życia tylko ludziom? - wyciąganie i formułowanie wniosków.
4. Spójrzcie na obrazek i zobaczcie w jaki sposób woda krąży w przyrodzie.
Porozmawiajcie na ten temat z mamą lub tatą.
5. Wykonaj ćwiczenia w KP4 str 30 do 31 - uzupełnianie nalepkami ilustracji, posługiwanie się pojęciami: nad, na, w, przypomnienie jakie zwierzęta żyją w wodzie a jakie nad wodą.
6. Praca plasytczna: Spróbuj zilustrować hasło "Czysta rzeka". Jak myślisz, jak sobie ją wyobrażasz. Za pomocą farb przedstaw swój pomyśł.
7. Przeczytaj wyrazy w połączeniu z obrazkami.
Życzę miłej pracy 😀
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz