Witajcie drogie Dzieci i Rodzice.
Temat: Wiosną w ogrodzie.
1. Spróbujcie nazwać czynności, które przedstawione są na obrazku. Opowiedz swoimi słowami jakie prace obecnie wykonuje się w ogrodzie.
2. Wykonanie ćw. 2 w KP4 str. 35 - rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i spostrzegawczości.
3. Rozwiąż zagadki słowne
To narzędzie jest potrzbne,
gdy uprawiać grządkę chcemy.
Można nią wykopać dołek,
ziemię szybko przekopiemy. (łopata)
To narzędzie z długim drążkiem
grzebień troche przypomina.
Ogrodnik nim grabi ziemię,
gdy w ogródku siać zaczyna (grabie)
Wiosną malutkie ziarenka
można w ogródku wysiewać.
Wyrosną z nich piękne rośliny,
gdy będziesz je co dzień podlewać. (nasiona)
Dba o rośliny w ogrodzie,
by nie zjadł ich żaden szkodnik,
sieje, sadzi, podlewa,
a to jest pan... (ogrodnik)
Są pachnące, kolorowe,
dają znać: Nadchodzi wiosna!
To właśnie one sprawiają,
że ta pora jest radosna. (kwiaty)
4. Zabawa ruchowo naśladowcza "Sadzimy rośliny". Spróbujcie naśladować ruchem czynności związane z pracą w ogrodzie np. kopiemy ziemię, grabimy, wysiewamy nasiona, podlewamy, sadzimy kwiaty.
5. Przyjrzyj się obrazkowi i wymień części rośliny, zapamiętaj ich nazwę.
6. Wykonanie ćwiczenia 2 w KP4 str.36.
7. Użyj karty 20 i 21 z wyprawki plastycznej Zamek do wypchnięcia, pokolorowania i złożenia. Mury można ozdobić cegiełkami z plasteliny. Spróbuj odwzorować wyraz "zamek" i wyodrębnij kolejne głoski. No i życzę wam dzieci miłej pracy i pięknego dnia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz