niedziela, 10 maja 2020

11.05.2020 4-latki

Witajcie kochani w kolejnym tygodniu. 😃

1. Co przedstawia ilustracja? Pamiętajcie, że odpowiadamy całym zdaniem.
Czy potrafisz znaleźć na obrazku motyle, pszczoły, biedronki i policzyć ile ich jest?


2. A teraz powiedz gdzie się znajdują te owady? Używaj określeń na, nad, obok

3. Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach ).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rękoma- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem ( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.

4.Wędrówki skrzata Borówki

5. Praca plastyczna. Stemplowana łąka.

*6. Dla chętnych. Karta pracy.
Jeśli to możliwe wybierz się z rodzicem na łąkę. Może uda ci się spotkać jakieś zwierzątko lub zobaczyć jakieś kwiaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz