Dzień dobry 😊
1.
Wysłuchajcie wiersza M. Bechlerowej ,,Malowany
wóz” i wykonajcie polecenia:
I.
Malowany wóz
dużo gości wiózł.
Był tam kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał,
i niebieski ptaszek w kropki,
który czubek miał.
dużo gości wiózł.
Był tam kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał,
i niebieski ptaszek w kropki,
który czubek miał.
II.
A tu gdzieś pod stołem
wóz zawadził kołem.
Wypadł kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał.
Tylko ptaszek frunął w górę,
bo skrzydełka miał.
wóz zawadził kołem.
Wypadł kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał.
Tylko ptaszek frunął w górę,
bo skrzydełka miał.
Odpowiedzcie
na pytania:
· Jacy goście przyjechali w tym wozie ?
· Czy w wierszu jest mowa o prawdziwym wozie,
kocie, lwie, myszkach, króliku i ptaszkach?
Umówimy
się, że jeden liczman oznacza jedną zabawkę. Posłuchajcie pierwszej zwrotki
wiersza jeszcze raz. W czasie słuchania wykładajcie liczmany zgodni z treścią:
· wymieńcie zabawki oznaczające te liczmany i
policzcie je, ile zabawek było w wózku (1 kotek, 1 lew, 3 myszki, 1 królik i 1
ptaszek, to razem 7 zabawek)
Posłuchajcie
drugiej zwrotki wiersza. W czasie słuchania wyjmijcie z pudełka liczmany
zgodnie z treścią wiersza:
·
Ile zabawek było w wozie ?
·
Co się
stało z wozem ?
·
Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł kotek
? (od 7 zabrać 1 zostaje 6)
·
Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł lew ?
(od 6 zabrać 1 zostaje 5)
·
Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadły 3
myszki ? (od 5 zabrać 3 zostaje 2)
·
Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł królik
? (od 2 zabrać 1 zostaje 1)
·
Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wyfrunął ptaszek
? (od 1 zabrać 1 to nic nie zostaje)
Czy wiecie, jak wygląda cyfra, za pomocą
której można pokazać, że w wozie nie została ani jedna zabawka?
0
To jest
cyfra zero. Co Wam przypomina jej kształt?
2.
Ułóżcie kształt cyfry 0 z wstążki lub sznurka i
przejdźcie stopa za stopa po niej.
3.
Poproście rodziców o napisanie na oddzielnych
kartkach cyfr od 0-9. Waszym zadaniem będzie do każdej cyfry zgromadzić tyle
dowolnych przedmiotów/zabawek ile wskazuje zapis na kartce. Kiedy to wykonacie przeliczcie
i sprawdźcie czy wszystko się zgadza, a następnie wykonajcie zadania:
·
jaka jest najmniejsza liczba spośród tych, które
poznaliśmy ?
·
jaka jest największa liczba spośród tych, które
poznaliśmy ?
·
ułóż
poznane liczby od najmniejszej do największej.
4.
Wykonajcie ćwiczenie
Otwórzcie
Karty Pracy nr 4 i wykonajcie zadanie ( strona 32, ćwiczenie 1)
·
Pokolorujcie lub wyklejcie szablon cyfry 0
Powodzenia 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz