środa, 20 maja 2020

21.05.2020 5-latki


Dzień dobry 😊

1.      Wysłuchajcie wiersza M. Bechlerowej ,,Malowany wóz” i wykonajcie polecenia:

I.                 Malowany wóz
dużo gości wiózł.
Był tam kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał,
i niebieski ptaszek w kropki,
który czubek miał.
II.               A tu gdzieś pod stołem
wóz zawadził kołem.
Wypadł kotek pstry,
lew i myszki trzy,
królik z czarnym uchem,
co na trąbce grał.
Tylko ptaszek frunął w górę,
bo skrzydełka miał.

              Odpowiedzcie na pytania:
·       Jacy goście przyjechali w tym wozie ?
·       Czy w wierszu jest mowa o prawdziwym wozie, kocie, lwie, myszkach, króliku i ptaszkach?

            Umówimy się, że jeden liczman oznacza jedną zabawkę. Posłuchajcie pierwszej zwrotki wiersza jeszcze raz. W czasie słuchania wykładajcie liczmany zgodni z treścią:
·       wymieńcie zabawki oznaczające te liczmany i policzcie je, ile zabawek było w wózku (1 kotek, 1 lew, 3 myszki, 1 królik i 1 ptaszek, to razem 7 zabawek)

            Posłuchajcie drugiej zwrotki wiersza. W czasie słuchania wyjmijcie z pudełka liczmany zgodnie z treścią wiersza:
·        Ile zabawek było w wozie ?
·        Co się stało z wozem ?
·        Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł kotek ? (od 7 zabrać 1 zostaje 6)
·        Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł lew ? (od 6 zabrać 1 zostaje 5)
·        Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadły 3 myszki ? (od 5 zabrać 3 zostaje 2)
·        Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wypadł królik ? (od 2 zabrać 1 zostaje 1)
·        Ile zabawek zostało w wozie, kiedy wyfrunął ptaszek ? (od 1 zabrać 1 to nic nie zostaje)

              Czy wiecie, jak wygląda cyfra, za pomocą której można pokazać, że w wozie nie została ani jedna zabawka?
0
              To jest cyfra zero. Co Wam przypomina jej kształt?

2.      Ułóżcie kształt cyfry 0 z wstążki lub sznurka i przejdźcie stopa za stopa po niej.

3.      Poproście rodziców o napisanie na oddzielnych kartkach cyfr od 0-9. Waszym zadaniem będzie do każdej cyfry zgromadzić tyle dowolnych przedmiotów/zabawek ile wskazuje zapis na kartce. Kiedy to wykonacie przeliczcie i sprawdźcie czy wszystko się zgadza, a następnie wykonajcie zadania:

·        jaka jest najmniejsza liczba spośród tych, które poznaliśmy ?
·        jaka jest największa liczba spośród tych, które poznaliśmy ?
·        ułóż poznane liczby od najmniejszej do największej.

4.      Wykonajcie ćwiczenie
              Otwórzcie Karty Pracy nr 4 i wykonajcie zadanie ( strona 32, ćwiczenie 1)
·        Pokolorujcie lub wyklejcie szablon cyfry 0
·        Rysujcie cyfrę palcem na kartce i w powietrzu

5. Dla chętnych ☆


Powodzenia 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz