poniedziałek, 11 maja 2020

Grupa 5-6 latki


12.05.2020
Dzień dobry  😊

1.     Zabawa ruchowa „Koty i psoty” – rodzic kładzie na podłodze poduszkę, 
będzie to legowisko dla kotka – dziecka. Dziecko chodzi na czworakach, robi koci grzbiet, 
przeciąga się, spaceruje. Kiedy rodzic powie komendę „Kotku, czas na drzemkę!” - dziecko wskakuje na poduszkę i udaje, że zasypia. Kiedy rodzic powie „Kotku czas na psoty!” – dziecko - kotek znów wychodzi na spacerek.

2.     Wysłuchaj wiersza i zapamiętaj jakie koty należą do kociej rodziny.
„NIESFORNY KOTEK”
K. NOWICKA (fragment)

... Wszystkie koty są wspaniałe,
Te ogromne i te małe:
Tygrys – żółty w czarne pasy,
Ryś – przemierzający lasy,
Wdzięczna puma,
gepard szybki,
żbik, ocelot, lampart gibki
oraz lew – król zwierząt płowy
i karakal – kot stepowy.
Wszystkie sierść prześliczną mają.
Całkiem miło wyglądają:
Chętnie byśmy je głaskali
lub za uszkiem podrapali.
Lecz to groźne drapieżniki.
Każdy z nich jest bardzo dziki,
więc je tylko oglądamy
i z daleka podziwiamy.
A głaskamy te domowe
Małe kotki pokojowe!!!

3.      Zobacz jak wyglądają koty o których była mowa w wierszu

TYGRYS

 RYŚ

PUMA

GEPARD

ŻBIK

OCELOT

LAMPART

LEW

KARAKAL

KOT DOMOWY
 źródło: chomikuj.pl, wikipedia

4.     Zobacz jak w łatwy sposób można narysować milutkiego kotka. 
Patrz uważnie na filmik i spróbuj narysować tak jak w instrukcji.

5.     Ćwiczenie grafomotoryczne „Włóczka dla kotka” – narysuj dużą kropkę na środku kartki, następnie, nie odrywając pisaka od papieru prowadź linię spiralna w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

6.     Wykonaj ćwiczenie w książce nr 4 na str. 28 i 29

7.     Wykonaj kota z papieru metodą orgiami jak w instrukcji poniżej.




8.     Zadanie dla chętnych – połącz cyferki, pokoloruj kotka i narysuj wełnę po śladzie.

Miłego dnia 😊
Pani Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz