20.05.2020
Dzień
dobry 😊
1.
Ćwiczenie rozwijające analizę i
syntezę słuchową wyrazów „Sylabami” – rodzic wypowiada wyrazy sylabami –
dziecko podaje płynnie pełny wyraz. (np. gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, glo- bus,
wa-ga, go-ry-le)
2.
Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć
„Zrób to, co ja!” – rodzic wykonuje kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie,
podskok, uderzenia rękami w uda i klaśnięcie w dłonie) dziecko powtarza
wykonaną przez rodzica sekwencję ruchów. Można wymyślać dowolne kombinacje
ruchów, dodawać więcej elementów.
3.
Wysłuchaj wiersz pod tytułem „Gruby goryl”
Gruby
goryl! Gustaw na gałęzi siedzi.
-
Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi
się na niego cała zgraja wokół:
Gady,
gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
-
Gałąź krucha, a on wielki!
-
Gigant! Pewnie strasznie ciężki! –
Już
gderają gdzieś na mieście.
A
on…? Zjada gruszki w cieście.
4.
Odpowiedz na pytania:
- Jak miał na imię
goryl?
- O co się martwiły
zwierzęta?
- Jak myślicie, gdzie
mogła mieć miejsce taka sytuacja?
5. Wymień słowa rozpoczynające
się głoską G, które wystąpiły w wierszu. (gruby, goryl, Gustaw, gałąź,
gruchnie, gadają, gapi się, gady, gęsi, gazela, gołąb, gepard, gigant, gderają,
gdzieś, gruszki)
Zastanów się jakie
jeszcze inne słowa zaczynają się głoską G.
6. Podziel na głoski
słowa: głowa, globus, gęś, gepard, gruszka, gitara, gra, gumka, garnek, goryl.
7. Wykonaj ćwiczenie w książce nr 4 na str. 36 i
37
8. Dziewczynki
6-letnie wykonują dodatkowo kartę pracy z literką G w zielonym skoroszycie.
9. Zadania dla
chętnych:
Pokoloruj goryla w
dżungli
Wyklej literę G g
kulkami z plasteliny.
Miłego
dnia 😊
Pani
Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz