wtorek, 19 maja 2020

Grupa 5-6 latki


20.05.2020
Dzień dobry 😊


1.   Ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów „Sylabami” – rodzic wypowiada wyrazy sylabami – dziecko podaje płynnie pełny wyraz. (np. gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, glo- bus, wa-ga, go-ry-le)

2.   Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć „Zrób to, co ja!” – rodzic wykonuje kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskok, uderzenia rękami w uda i klaśnięcie w dłonie) dziecko powtarza wykonaną przez rodzica sekwencję ruchów. Można wymyślać dowolne kombinacje ruchów, dodawać więcej elementów.


3.   Wysłuchaj wiersz pod tytułem „Gruby goryl”

Gruby goryl! Gustaw na gałęzi siedzi.
- Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego cała zgraja wokół:
Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
- Gałąź krucha, a on wielki!
- Gigant! Pewnie strasznie ciężki! –
Już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zjada gruszki w cieście.

4.   Odpowiedz na pytania:
- Jak miał na imię goryl?
- O co się martwiły zwierzęta?
- Jak myślicie, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

5. Wymień słowa rozpoczynające się głoską G, które wystąpiły w wierszu. (gruby, goryl, Gustaw, gałąź, gruchnie, gadają, gapi się, gady, gęsi, gazela, gołąb, gepard, gigant, gderają, gdzieś, gruszki)
Zastanów się jakie jeszcze inne słowa zaczynają się głoską G.

6. Podziel na głoski słowa: głowa, globus, gęś, gepard, gruszka, gitara, gra, gumka, garnek, goryl.

7.  Wykonaj ćwiczenie w książce nr 4 na str. 36 i 37

8. Dziewczynki 6-letnie wykonują dodatkowo kartę pracy z literką G w zielonym skoroszycie.

9. Zadania dla chętnych:

Pokoloruj goryla w dżungli



Wyklej literę G g kulkami z plasteliny.


Miłego dnia 😊
Pani Kasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz