wtorek, 26 maja 2020

Grupa 5-6 latki


27.05.2020

Witajcie Kochani 😀

Mam nadzieję, że sprawiliście wczoraj mamusiom dużo radości.

Dzisiejszy temat będzie mówił o tym jakie prawa i obowiązki mają dzieci.

1.   Na początek zabawa, pt: "Pokaż proszę".

Pokaż proszę gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową "tak" lub "nie"
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!

2.   Obejrzyj krótki filmik pt. „Nasze prawa”
https://www.youtube.com/watch?v=a-PphP4hT4o

3.   Poproś rodzica o przeczytanie  wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

4.   Odpowiedz na pytania:
– czy dzieciom potrzebne są prawa?
– jakie prawa mają dzieci?
– jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?

5.   Wysłuchaj piosenki o prawach dziecka
https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

6.   Dzieci mają swoje prawa ale także obowiązki wobec siebie i innych ludzi. Pomiędzy prawami i obowiązkami powinna panować równowaga. Poniżej w tabelce przedstawiam wam jakie prawo daje jaki obowiązek.  Poproście rodziców o przeczytanie i krótkie omówienie każdego prawa i obowiązku. I pamiętajcie w życiu stosować jedno i drugie. Korzystajcie ze swoich praw, ale miejcie też na uwadze obowiązki.


7.   Karta pracy – zastanów się jakie prawo może symbolizować podany obrazek. Rozetnij obrazki i napisy. Naklej pod obrazkiem nazwę danego prawa. Pokoloruj obrazki.


8.   Dodatkowe karty pracy dla chętnych:

Dorysuj drugą połowę obrazka

Pokoloruj odpowiedni obrazek wg. instrukcji
 Miłego dnia 😊
Pani Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz