niedziela, 24 maja 2020

Grupa 6 latków

25.05.2020r.

DZIEŃ DOBRY !!!!

Temat: Kocham moich rodziców




1.Uważne wysłuchanie wiersza H.Łochockiej Obrazek dla mamy

Mamo,

namalowałam obrazek
zupełnie sama.
Na tym obrazku jesteśmy razem:
ja,twoja córka,
ty moja mama.
A twój synek ,mój brat,
podaje ci kwiat.
Jesteś pięknie ubrana.
uśmiechnięta i ładna
(rysowałam cię przecież
od rana)
Tylko mi tu nie wyszło,
że ty mamo,jak żadna,
jesteś najmocniej z wszystkich
kochana.😀

Porozmawiajcie z mamą nt.wiersza.Kogo narysowała dziewczynka ?Jak wyglądała mama? Czego nie udało się narysować dziewczynce ? Kto jescze był na tym obrazku?
A  jak wyglądałby obrazek o mamie,który byście sami narysowali ?

2.Wiersz Tata -posłuchaj uważnie wiersza

 Prowadzi mnie do przedszkola dzień po dniu,
Nauczył mnie wesołych dobrych słów,
Opatrzy mi kolano,
Na czas obudzi rano
I pięknych na dobranoc życzy snów.
On jest taki, właśnie taki, mówię Wam !
Jakie szczęście, że przy sobie wciąż Go mam !
Z nim- bieg po leśnych ścieżkach- deszcz nie deszcz !
Z nim- zjazd na saneczkach- mocna rzecz !
On jest taki, że po prostu słów mi brak.
Jak przyjaciel, jak kolega, starszy brat.
Z tatą, z moim tatą dobrze mi jest.

Na podstawie wiersza odpowiedz na pyt.W czym tatuś ci pomaga i co dla ciebie robi? Za co kochasz swojego tatę? Jak spędzasz z nim czas ?

 3. Poproś mamę lub tatę żeby napisali ci karteczki z wyrazami mama,tata,dom,mam,mamy,lubimy ,kwiaty,bukiet,dla .Spróbujcie z tych wyrazów  ułożyć krótkie zdania(można zmienić formę wyrazu np,tata -taty itp. i dodac dowolny wyraz.)

4.Narysujcie kredkami rysunek,na którym bedzie mama,tata ,ty i twoje rodzeństwo.

5.Posłuchajcie piosenki z mamą i tatą Dziękuję Mamo i Tato
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Życzę przyjemnej pracy👍


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz