WITAJCIE MOI DRODZY !!!
Temat: Goryl Gutek - poznanie litery g, G drukowanej i pisanej
1.Ćwiczenie oddechowe - dmuchaj w środek dłoni prawej a potem lewej,następnie dmuchaj w każdy paluszek abyś poczuł swój podmuch - zwrócenie uwagi na właściwe wdechy i wydechy.
2.Zabawa - Co lubią dzieci ? - kształtowanie koncentracji uwagi i rozumienia poleceń słownych.
- Jeśli lubisz lody -podskocz 3 razy
- Jeśli lubisz zwierzęta -klaśnij 5 razy
-Jeśli lubisz oglądać bajki -pokiwaj głową 4 razy
-Jeśli lubisz czytać - tupnij lewą nogą 6 razy
3.Poznanie litery g, G
- układanie obrazków historyjki o gorylu Gutku z wykorzystaniem ilustracji w KP5str.40-41.Dzieci opowiadają treść historyjki. Ochotnicy odczytują dialogi, które mówią Trampolinek,Gaja i Pani Nauczycielka lub tylko wybrane.
-prezentacja litery drukowanej i pisanej:
- przyjrzyjcie się dokładnie jaki ma kształt ta literka i póbujcie ją pisać palcem w powietrzu,na dywanie,na plecach mamy a następnie ołówkiem spróbujcie ją odwzorować na kartce papieru
-ułóżcie z rozsypanki literowej (tej w woreczku foliowym) następujące wyrazy:goryl,Gutek,Gaja
- a teraz za pomocą czerwonych i niebieskich kartoników ułóżcie model wyrazu:Gutek,Gaja(pamiętajcie czerwony kolor to samogłoski,niebieski to spółgłoski)
- wykonajcie ćw. w KP5 str.40-41. Pisanie po śladzie litery g,G,kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery g, nalepianie podpisów.
4.W poniższym wierszu odszukajcie duże G i małe g i otoczcie je kółeczkiem.
Gospodyni gdzieś w góralskiej chacie
gotowała grochówkę na gnacie.
Gdy gorący gar wnosi gotowy,
głodni goście się łapią za głowy!
Czemu robią grymasy tak głupie?
Gąsienica się grzeje w tej zupie!
5.Wyklej literki plasteliną lub skrawkami kolorowego papieru albo gazety.
Życzę miłej pracy💛💜
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz