poniedziałek, 25 maja 2020

26.05.2020 5-latki


Dzień dobry😊
Dziś w kalendarzu mamy bardzo ważne święto, którym jest Dzień Mamy.
Nie możemy wystąpić na przedszkolnej scenie z wierszykami i piosenkami dla mamy i taty,
ale postaramy się spędzić ten dzień na wspólnej zabawie w domu.👪


1.      Na początek zapraszam Was do zabawy paluszkowej „Co lubi robić mama” – wysłuchajcie najpierw krótkiego wierszyka czytanego przez mamę oraz zapoznajcie z ruchami które należy wykonywać. Słuchając drugi raz postarajcie się już samodzielnie pokazywać paluszkami:

Mojej mamy palce - machają wszystkimi paluszkami jednocześnie
bardzo lubią harce. - kręcą obiema dłońmi „młynek
Lubią głaskać mnie po głowie,-  jedną dłonią głaszczą się po głowie
lubią ściskać rączki obie, - jedną ręką ściskają drugą rękę
 lubią klepać mnie po brzuszku - klepią się po brzuchu
albo drapać mnie po uszku. - drapią się po uchu
A najbardziej, wierz lub nie, - przesyłają całuska
lubią mówić: KOCHAM CIĘ! – klaszczą

Powtórzcie zabawę dwa razy.


2.      Poszukajcie w domu albumów fotograficznych, w których będą zawsze zdjęcia z rodzicami i wspólnie obejrzyjcie je.
Dokończcie swoimi słowami zdania : Moja mama jest… , Moja mama lubi najbardziej… Kocham moją mamę za… Mój tata jest… , Mój tata najbardziej boi się… , Kocham mojego tatę za…

3.      „Jaką minę ma mama/tata?”  Do tej zabawy potrzebne Wam będzie lusterko. Możecie wraz z rodzicami usiąść przed dużym lustrem lub wziąć jakieś małe. Postarajcie się patrząc w lusterko naśladować miny o których usłyszycie:
·        Jak wygląda mama/tata, gdy się smuci?
·        Jak wygląda mama/tata , gdy się martwi?
·        Jak wygląda mama/tata , gdy się delikatnie uśmiecha?
·        Jak wygląda mama/tata, gdy się  głośno śmieje?
·        Jak wygląda mama/tata, gdy się złości?
·        Jak wygląda mama/tata, gdy się przestraszy?

4.      Wykonajcie ćwiczenie
Otwórzcie Karty pracy nr 4 i wykonajcie zadanie ( strona 26-27, ćwiczenie 1)
·        Przyjrzyjcie się obrazkom i ułóżcie z nich historyjkę
·        W pustych okienkach namalujcie odpowiednią liczbę kropek zgodnie z kolejnością.

5.      Porozmawiajcie z rodzicami o sprawianiu radości najbliższym w nawiązaniu do historyjki obrazkowej z ćwiczenia:
·        W jaki sposób można zrobić komuś przyjemność?
·        Czy zawsze to musi być jakaś rzecz?
·        Co jeszcze może być prezentem?
·        Co czujecie, kiedy mama i tata są uśmiechnięci, mile zaskoczeni z waszego zachowania?
·        W jaki sposób Wam rodzice mogą sprawić przyjemność?

6.     Wykonajcie laurkę „Kwiatki dla rodziców”
Przygotujcie sobie kartkę z bloku technicznego, papier kolorowy, mazaki, farby, nożyczki i klej. Na początek wytnijcie z kolorowego papieru wazon, który możecie również ozdobić według uznania. Przyklejcie go na kartkę. Farbami pomalujcie wewnętrzną część dłoni i odbijcie nad wazonem. Jedno obicie to jeden kwiatek, ale postarajcie się, aby w Waszym wazonie było ich kilka. Maczając palca w zielonej farbie domalujcie łodygi.
Przykładowy wzór załączam poniżej.




7.      Namalujcie „Portret rodziców” przy użyciu dowolnych przyborów malarskich (kredek, mazaków, farb, pasteli). Zwróćcie uwagę na kolor i długość włosów, kolor oczu, brwi, usta oraz ubrania które lubią nosić Wasi rodzice J

Miłego dnia😍 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz