piątek, 8 maja 2020

Grupa 5-6 latki


8.05.2020

Witajcie kochane dzieciaczki!

Dziś ostatni dzień rozmów o wiejskich zwierzętach.
Mam nadzieję, że zapamiętaliście nazwy wszystkich zwierząt i ich dzieci 😊

Teraz zapraszam do małej aktywności fizycznej :
1.     Zabawa „Pracowite pszczółki” – rodzic rozrzuca po pokoju małe maskotki
 i ustala jedno miejsce np. pojemnik lub kosz w którym będą miały znaleźć się wszystkie rzeczy. Zadaniem dziecka po usłyszeniu komendy: Pszczółki do pracy! Jest zaniesienie do wyznaczonego miejsca maskotki na plecach w pozycji na czworakach. Zabawę powtarzamy dopóki wszystkie maskotki nie trafią do pojemnika.

2.     „Łapiemy motylki’ – dziecko biega swobodnie po pokoju, gdy rodzic klaśnie w dłonie i powie „Motyl nad głową!” – dziecko podskakuje, gdy powie „Motyl odleciał” – wraca do biegania.


3.     „Gdzie ja mieszkam” – obejrzyj bajkę o przygodach małego pieska, który zgubił się w gospodarstwie.
4.     Dokończ zdania:
- Kura mieszka w ……
- Koń mieszka w……
- Świnia mieszka w ……
- Pszczoła mieszka w ……
- Owca mieszka w ……
- Pająk mieszka w ……
- Krowa mieszka w …….
- Pies mieszka w ……..

5. Poproś rodziców lub rodzeństwo o przeczytanie opowiadania 

„Trampolinek szuka nektaru” Urszuli Piotrowskiej. Słuchaj uważnie.
Pewnego dnia Trampolinek wybrał się do pasieki po miód. W pasiece stoją ule, a w każdym z nich mieszka matka pszczela, pszczoły robotnice oraz trutnie. Pasieką opiekuję się pan pszczelarz. A pszczoły gdy tylko zobaczą, radośnie pobzykują, bzz, bzz.
Czy to piątek, czy niedziela
O pasiekę zadba pszczelarz.
Trampolinek przystanął obok pomalowanego na żółto ula. Bardzo zaciekawił go ten domek bez okien, który miał tylko jedno małe wyjście. Nagle wyfrunęła z niego pszczoła.
- Nazywam się Minia Zwiadowczyni, bzz, bzz – przedstawiła się Trampolinkowi.
- A co robi zwiadowczyni, hej hop? – zapytał Trampolinek.
- Szuka miejsc, gdzie jest mnóstwo, bzz, bzz, kwiatów.
- A co robisz, jak już je znajdziesz?
Minia sfrunęła Trampolinkowi na ramię i szepnęła mu do ucha w tajemnicy, że jak znajdzie dobre miejsce, to powie pszczołom zbieraczkom, żeby tam poleciały i zebrały nektar.
Zamachała skrzydełkami i już jej nie było.
- Hej hop, zaczekaj! – zawołał Trampolinek i popędził za pszczółką, bo bardzo chciał wiedzieć do czego potrzebny jest nektar.
Dotarli do alejki akacjowej. Akacje kwitły i pachniały tak słodko, że aż kręcił się w głowie. Minia wleciała między kwiaty, sprawdziła nektar i zadowolona zawołała:
- Bzz, bzz, Trampolinku, pilnuj akacji i nie pozwól nikomu zbliżać się do moich kwiatów, bo to miejsce jest… raz, dwa, trzy, zaklepane!
Trampolinek maszerował od jednego końca alejki do drugiego i pilnował akacji.
A w tym czasie Minia wróciła do ula. Nie myślcie sobie, że zaczęła wybzykiwać bzz, bzz, na cały głos, dokąd mają lecieć zbieraczki. Oj, nie! Zwiadowczynie znają o wiele lepszy sposób. Mogą porozumiewać się dzięki specjalnym tańcom.
Tak, tak, tak! Dzięki tańcom!
Figury umówione były już bardzo dawno temu, ale tylko pszczoły rozumieją o co w nich chodzi. Zbieraczki przyglądały się uważnie, jak Minia pląsała na plastrze.
Bzz, bzz usłyszał Trampolinek nadlatującą gromadkę, która wesoło nucąc, wzięła się do pracy.
Nektaru zbieranie
To nasze zadanie.
Czy wiecie dlaczego?
Bo miód będzie z niego,
Tralala lala…
 - No, no ,no bzz, bzz – cieszyły się zadowolone zbieraczki – Wracamy do domu.
Potem w ulu inne pszczoły odebrały od nich nektar, umieściły go w plastrach, które same zbudowały z wosku i zaczęły wytwarzać miód.
Trampolinek spędził całe popołudnie z Minią. Razem szukali miejsc, gdzie rosły pachnące i kolorowe kwiaty.
Po jakimś czasie do przedszkola przyjechał pan pszczelarz i przywiózł słoiki z miodem: lipowym, akacjowym i wielokwiatowym. Trampolinek, pani i dzieci spróbowali każdego z nich.
- Sama nie wiem, który jest najsmaczniejszy! – odezwała się pani
- A mnie smakuje najbardziej …. każdy miód, hej hop! – zawołał Trampolinek i włożył do buzi pełną łyżeczkę – Mniam, mniam.
I wszystkie dzieci zaczęły się śmiać i powtarzać, mniam, mniam.

6.  Odpowiedz na pytania do tekstu:
- Gdzie wybrał się Trampolinek?
- Kto mieszka w ulu?
- Kto opiekuje się pasieką?
- Czym zajmuje się Minia Zwiadowczyni?
- W jaki sposób Minia Zwiadowczyni zbiera nektar?

7. A teraz spróbuj zatańczyć razem z pszczółką Mają


8. Jeśli masz ochotę zobaczyć jak wygląda praca pszczelarza i jak wydobywa się miód z ula zobacz filmik
https://www.youtube.com/watch?v=ZK8dP_cS3jE 

9.  Zadnie dla was na dziś – stwórz  pszczołę według instrukcji podanej na zdjęciu. Jeśli nie masz kolorowego papieru możesz pomalować rolkę na żółto i namalować na niej czarne paski.
Jeśli masz w domu folię bąbelkową możesz pomalować ją żółtą farbą, będzie to doskonały plaster miodu dla twojej pszczółki.

Zródło: stylowi.pl


10. Zadania dodatkowe dla chętnych







Jestem ciekawa waszych pszczółek. Czekam na zdjęcia.
Życzę wam udanego weekendu 😘
Pani Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz