1.„Na
wiejskim podwórku”- zmodyfikowany wiersz S. Kraszewskiego.
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka. Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły. (dzieci pomagają w mówieniu)
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko. Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki. Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka. Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły. (dzieci pomagają w mówieniu)
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko. Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki. Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Znalazło
mamę każde dzieciątko!
2.„Naśladujemy
zwierzęta”
Dzieci
poruszają się po pomieszczeniu w rytmie muzyki. Podczas przerwy
rodzic mówi nazwę zwierzęcia. Dzieci naśladują sposób jego
poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk muzyki jest
sygnałem do ponownego swobodnego ruchu.
3.
Dokończ zdanie.
Jestem
mamą kurą moje dziecko to……………….(pisklak, kurczak)
Jestem
mamą krową moje dziecko to……………...(cielak)
Jestem
mamą klaczą moje dziecko to ………………...(źrebak)
Jestem
mamą suką moje dziecko to ………………………..(szczeniak)
Jestem
mamą świnką moje dziecko to …………………………...(prosiak)
Jestem
mamą kozą moje dziecko to………………………...(koźlątko)
4.
Nauczcie się piosenki o Dziadku Lulka
5.
Zabawy ruchowe.
6.
Praca plastyczna. Świnka z kół.
*7.
Dla chętnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz