4.05.2020
Witajcie
Kochani 😀
Mam
nadzieję, że miło spędziliście weekend
Dziś zapraszam do zabaw z matematyką.
1.
Rozgrzewka
2.
Wysłuchaj wiersza czytanego przez
rodzica.
Na koniec wymień wszystkie cyferki w odpowiedniej kolejności.
„Cyfry” Artur Zyskowski
Do dzieci przyszła matematyka
I razem z nimi koziołki fika.
Zabawę fajną i miłą miała,
Lecz przez to cyfry poprzestawiała.
"Trzy" na początek wskoczyło z dachu,
Aż "dwa" do dziury wlazło ze strachu.
"Pięć" zapłakane na koniec poszło.
"Jeden" po środku jak drzewo wrosło.
Natomiast cyfry "cztery" i "sześć"
Zrobiły przerwę, gdyż muszą coś zjeść.
"Ósemka" zła, na zero wskoczyła,
Przez to w baławana się zamieniła.
Szczęśliwa "siódemka" co lubi grać
Zmęczona zabawą uciekła spać.
A gdzie "dziewiątka"?! Tego nikt nie wie!
Czy jest w krzakach? Czy siedzi na drzewie?
Pomóc możecie cyfrom, bo przecież
Matematykę dobrze umiecie.
Kolejność jest ważna, jak w zaklęciu.
Policzcie od "zera" do "dziewięciu"!
Zero, jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć.
Do dzieci przyszła matematyka
I razem z nimi koziołki fika.
Zabawę fajną i miłą miała,
Lecz przez to cyfry poprzestawiała.
"Trzy" na początek wskoczyło z dachu,
Aż "dwa" do dziury wlazło ze strachu.
"Pięć" zapłakane na koniec poszło.
"Jeden" po środku jak drzewo wrosło.
Natomiast cyfry "cztery" i "sześć"
Zrobiły przerwę, gdyż muszą coś zjeść.
"Ósemka" zła, na zero wskoczyła,
Przez to w baławana się zamieniła.
Szczęśliwa "siódemka" co lubi grać
Zmęczona zabawą uciekła spać.
A gdzie "dziewiątka"?! Tego nikt nie wie!
Czy jest w krzakach? Czy siedzi na drzewie?
Pomóc możecie cyfrom, bo przecież
Matematykę dobrze umiecie.
Kolejność jest ważna, jak w zaklęciu.
Policzcie od "zera" do "dziewięciu"!
Zero, jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć.
3.
Jaką cyferkę wymieniłeś na końcu?... tak to cyferka 9
4.
Otwórz książkę nr 4 na stronie 17 i zobacz jak wygląda cyferka 9.
Następnie poprowadź po cyferce paluszkiem i narysuj ją w powietrzu.
Wyklej
cyferkę kawałkami kolorowego papieru.
5.
Ułóż cyfrę 9 z dostępnych materiałów (guziki,
koraliki, nakrętki, fasola itp.)
6.
A teraz wykorzystaj te przedmioty z których
układałeś cyferkę do pomocy przy rozwiązywania zadań matematycznych. Układaj
przed sobą przedmioty w takiej ilości ile usłyszysz w zadaniu. Następnie policz
całość i odpowiedz na pytanie. Pamiętaj, aby zawsze odpowiadać całym zdaniem.
- Kasia zjadła 2 jabłka, 1 banana i 3 śliwki. Ile owoców zjadła Kasia?
- W ogródku rosły 3 tulipany i 5 żonkili. Ile kwiatków rosło w ogródku?
- Na łące Beatka spotkała 4 biedronki, 2 motyle i 3 mrówki. Ile owadów spotkała Beatka na łące?
- Ala miała 9 ciastek. 3 ciastka dała koleżance. Ile ciastek zostało Ali?
7.
Posłuchaj piosenki o cyferkach.
Przypomnij sobie
jak wyglądają i jak piszemy cyferki.
8.
Wykonaj zadania w kartach pracy:
- przelicz elementy w zbiorze i zaznacz odpowiednią liczbę.
- pokoloruj odpowiedni obrazek zgodnie z poleceniem.
- dla chętnych - napisz cyferkę po śladzie
Powodzenia😉Pani Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz