wtorek, 5 maja 2020

Grupa 5-6 latki


6.05.2020
Dzień dobry  😀

Dzisiaj dowiemy się czym zajmuje się rolnik i jak wygląda jego praca…

1.     Na początek zapraszam was do zabawy ruchowej  „Nie chcę cię”. 
Musisz stworzyć parę z mamą, tatą czy rodzeństwem. Osoby z pary stają naprzeciwko siebie, śpiewają i wykonują następujące ruchy:

Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać – kręcą głową
Choć do mnie, choć do mnie, rączkę mi daj – machają ręką, przywołując
Prawą mi daj, lewą mi daj – wyciągają prawą a potem lewą dłoń
I już się nie mnie nie gniewaj – gest palcem oznaczający : nie
Prawą mi daj, lewą m i daj – jak poprzednio
I już się na mnie nie gniewaj – łapią się za ręce i obracają w kółku.

2.     Zabawa naśladowcza „Obowiązki rolnika”. 
Poproście rodzica o czytanie opowiadania a wy pokazujcie czynności jakie wykonuje rolnik.

Rolnik Roman wstał wcześnie rano, zjadł śniadanie, umył zęby, nałożył ogrodniczki i wyszedł do swojego gospodarstwa. Najpierw otworzył drzwi kurnika, nasypał kurom paszy i dolał wody. Potem zebrał jajka do koszyka. Kolejnym przystankiem był chlew – mieszkanie świń. Tam również nasypał im jedzenia do koryta. Dalej przeszedł do krowy Mućki. Podał jej wczoraj ściętej, jeszcze zielonej trawy. U Mućki spędził trochę więcej czasu bo musiał ją wydoić. Świeże mleko zaniósł do domu, nalał sobie do swojego ulubionego kubka i wypił. Po ciężkiej pracy rolnik Roman chwilę odpoczywał….
Mam nadzieję, że udało wam się pięknie naśladować czynności jakie wykonywał rolnik.

3.     Teraz zapraszam do obejrzenia filmu, który pokazuje jakie maszyny i urządzenia rolnik wykorzystuje w swojej pracy.

4.     Wykonaj ćwiczenie w książce nr 4 na str. 19

5.     Poproś rodziców o przeczytanie opowiadania.

Opowiadanie „Tajemnicze jajko” Agnieszki Frączek
- Ciekawe – zastanawiała się kura Leokadia – czy to będą chłopcy, czy dziewczynki?
Na narodziny jej kurczątek czekał cały kurnik.
– Leokadia będzie miała pięcioraczki! – krążyła z dzioba do dzioba sensacyjna wiadomość.
Wreszcie któregoś ranka jedno z jajek kury poruszyło się delikatnie, zatrzeszczało i … pękło!
A ze skorupki wychyliła się puchata, żółta główka.
– Pi! – główka poinformowała całą okolicę, że właśnie znalazła się po zewnętrznej stronie jajka.
Rozejrzała się uważnie dokoła, a potem z powagą zwróciła się do pozostałych jajek:
– Chłopaki, możecie wychodzić. Tu jest całkiem miło! Trzy wesołe żółciutkie kurczaki natychmiast wyskoczyły ze skorupek: hops, hops, hops! W gnieździe pozostało już tylko ostatnie piąte jajo.
– Puk, puk! Jest tam kto? – Leokadia stuknęła delikatnie dziobem w skorupkę.
– Jestem – odgdakało jajko. – Ale nie mam teraz czasu. Zwiedzam skorupkę.
Kurze Leokadii pierze zjeżyło się na głowie! Jajko niby gdacze po kurzemu, ale kto to słyszał, żeby kurczak tak się mądrzył? W dodatku taki, który jeszcze nie zdążył się wykluć ze skorupki!
Wieść o tajemniczym zachowaniu jajka lotem błyskawicy obiegła całą wieś. Mruczek, Burek, tuzin gąsek, myszka Franciszka i wszystkie inne zwierzęta co sił w łapkach przybiegły do kurnika. I zaczęły jedno przez drugie snuć domysły:
Co też kryje ta skorupka?
Dinozaura? Krasnoludka?
Pszczółkę grubą niczym kluska?
Może w środku siedzi kózka?
Albo hipcio tam się wtrynił?
Lub słoniątko w wersji mini?
– O, nie! Tego bym nie zniosła! – zagdakała Leokadia.
A co na to wszystko jajko? Turlało się ze śmiechu!
– Chi, chi, chi! – chichotało, zadowolone, że udała mu się świetna psota. Jajko śmiało się i śmiało, aż wreszcie pękło ze śmiechu, a ze skorupki wychylił się roześmiany dzióbek
– Kurczę …! – odetchnął z ulgą milczący do tej pory kogut.
A kura Leokadia zrozumiała, że z tym małym łobuziakiem będzie miała pełne skrzydła roboty!

6.     Odpowiedz na pytania do tekstu.

·       Jak nazywała się kura, która wysiadywała jajka?
·       Co znajdowało się w skorupce piątego jajka zdaniem zwierząt zamieszkujących wieś?
·       Z jakiego powodu pękło to jajko?

7.     Zachęcam do obejrzenia ciekawostek o jajkach.

8.     Wykonaj ćwiczenia w katach pracy:

Poprowadź kurę do jajka. Rysując drogę staraj się mieścić pomiędzy czarnymi liniami,
 nie najeżdżać na nie

Rysuj koguta po śladzie bez odrywania ręki.


9.     Praca plastyczna – „Rolnik” – narysuj kredkami postać rolnika wg własnego pomysłu.

10.   Karta pracy dla chętnych:
Wytnij obrazki po przerywanych liniach i policz ile jest zwierząt na każdym obrazku. Wklej obrazki do odpowiedniej zagrody z cyfrą która określa ilość  zwierząt.

 Życzę wam miłego dnia i udanej pracy  😊
Pani Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz