6.05.2020
Dzień dobry 😀
Dzisiaj
dowiemy się czym zajmuje się rolnik i jak wygląda jego praca…
1. Na początek
zapraszam was do zabawy ruchowej „Nie
chcę cię”.
Musisz stworzyć parę z mamą, tatą czy rodzeństwem. Osoby z pary
stają naprzeciwko siebie, śpiewają i wykonują następujące ruchy:
Nie chcę
cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać – kręcą głową
Choć do
mnie, choć do mnie, rączkę mi daj – machają ręką, przywołując
Prawą mi
daj, lewą mi daj – wyciągają prawą a potem lewą dłoń
I już się
nie mnie nie gniewaj – gest palcem oznaczający : nie
Prawą mi
daj, lewą m i daj – jak poprzednio
I już się na
mnie nie gniewaj – łapią się za ręce i obracają w kółku.
2. Zabawa
naśladowcza „Obowiązki rolnika”.
Poproście rodzica o czytanie opowiadania a wy
pokazujcie czynności jakie wykonuje rolnik.
Rolnik Roman
wstał wcześnie rano, zjadł śniadanie, umył zęby, nałożył ogrodniczki i wyszedł
do swojego gospodarstwa. Najpierw otworzył drzwi kurnika, nasypał kurom paszy i
dolał wody. Potem zebrał jajka do koszyka. Kolejnym przystankiem był chlew –
mieszkanie świń. Tam również nasypał im jedzenia do koryta. Dalej przeszedł do
krowy Mućki. Podał jej wczoraj ściętej, jeszcze zielonej trawy. U Mućki spędził
trochę więcej czasu bo musiał ją wydoić. Świeże mleko zaniósł do domu, nalał
sobie do swojego ulubionego kubka i wypił. Po ciężkiej pracy rolnik Roman
chwilę odpoczywał….
Mam nadzieję, że udało wam się pięknie
naśladować czynności jakie wykonywał rolnik.
3. Teraz
zapraszam do obejrzenia filmu, który pokazuje jakie maszyny i urządzenia rolnik
wykorzystuje w swojej pracy.
4. Wykonaj ćwiczenie
w książce nr 4 na str. 19
5.
Poproś rodziców o przeczytanie
opowiadania.
Opowiadanie
„Tajemnicze jajko” Agnieszki Frączek
-
Ciekawe – zastanawiała się kura Leokadia – czy to będą chłopcy, czy
dziewczynki?
Na
narodziny jej kurczątek czekał cały kurnik.
–
Leokadia będzie miała pięcioraczki! – krążyła z dzioba do dzioba sensacyjna
wiadomość.
Wreszcie
któregoś ranka jedno z jajek kury poruszyło się delikatnie, zatrzeszczało i …
pękło!
A
ze skorupki wychyliła się puchata, żółta główka.
–
Pi! – główka poinformowała całą okolicę, że właśnie znalazła się po zewnętrznej
stronie jajka.
Rozejrzała
się uważnie dokoła, a potem z powagą zwróciła się do pozostałych jajek:
–
Chłopaki, możecie wychodzić. Tu jest całkiem miło! Trzy wesołe żółciutkie
kurczaki natychmiast wyskoczyły ze skorupek: hops, hops, hops! W gnieździe
pozostało już tylko ostatnie piąte jajo.
–
Puk, puk! Jest tam kto? – Leokadia stuknęła delikatnie dziobem w skorupkę.
–
Jestem – odgdakało jajko. – Ale nie mam teraz czasu. Zwiedzam skorupkę.
Kurze
Leokadii pierze zjeżyło się na głowie! Jajko niby gdacze po kurzemu, ale kto to
słyszał, żeby kurczak tak się mądrzył? W dodatku taki, który jeszcze nie zdążył
się wykluć ze skorupki!
Wieść
o tajemniczym zachowaniu jajka lotem błyskawicy obiegła całą wieś. Mruczek,
Burek, tuzin gąsek, myszka Franciszka i wszystkie inne zwierzęta co sił w
łapkach przybiegły do kurnika. I zaczęły jedno przez drugie snuć domysły:
Co
też kryje ta skorupka?
Dinozaura?
Krasnoludka?
Pszczółkę
grubą niczym kluska?
Może
w środku siedzi kózka?
Albo
hipcio tam się wtrynił?
Lub
słoniątko w wersji mini?
–
O, nie! Tego bym nie zniosła! – zagdakała Leokadia.
A
co na to wszystko jajko? Turlało się ze śmiechu!
–
Chi, chi, chi! – chichotało, zadowolone, że udała mu się świetna psota. Jajko
śmiało się i śmiało, aż wreszcie pękło ze śmiechu, a ze skorupki wychylił się
roześmiany dzióbek
–
Kurczę …! – odetchnął z ulgą milczący do tej pory kogut.
A
kura Leokadia zrozumiała, że z tym małym łobuziakiem będzie miała pełne
skrzydła roboty!
6.
Odpowiedz na pytania do tekstu.
·
Jak nazywała się kura, która wysiadywała jajka?
·
Co znajdowało się w skorupce piątego jajka zdaniem
zwierząt zamieszkujących wieś?
·
Z jakiego powodu pękło to jajko?
7. Zachęcam do
obejrzenia ciekawostek o jajkach.
8. Wykonaj
ćwiczenia w katach pracy:
Poprowadź kurę do jajka. Rysując drogę staraj się mieścić pomiędzy czarnymi liniami,
nie najeżdżać na nie
9. Praca plastyczna
– „Rolnik” – narysuj kredkami postać rolnika wg własnego pomysłu.
10. Karta pracy dla chętnych:
Wytnij
obrazki po przerywanych liniach i policz ile jest zwierząt na każdym obrazku. Wklej
obrazki do odpowiedniej zagrody z cyfrą która określa ilość zwierząt.
Życzę wam miłego dnia i udanej pracy 😊
Pani Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz