Dzień dobry 😊
1.
Ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową
wyrazów - Rodzice będą wypowiadać sylabami wyrazy, a Waszym zadaniem jest
płynnie podać pełny wyraz np.: gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, go-ry-le, gru-szka,
grzej-nik, glo-bus, gnia-zdo, ga-ze-ta itp.
2.
Wysłuchajcie wiersza „Gruby goryl” –Agnieszka
Kolankowska
Gruby
goryl Gustaw na gałęzi siedzi.
-
Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi
się na niego cała zgraja wokół:
gady,
gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
-Gałąź
krucha, a on wielki!
-Gigant!
Pewnie strasznie ciężki! –
już
gderają gdzieś na mieście.
A
on…? Zjada gruszki w cieście.
Odpowiedz na pytania:
·
Jak miał na imię goryl?
·
Na czym siedział ?
·
O co martwiły się zwierzęta?
·
Co zajadał goryl?
·
Jak myślicie, gdzie mogła mieć miejsce taka
sytuacja?
3.
Wstążkowe G- rozłóżcie na podłodze
wstążkę/sznurek na kształt litery G i przejdzie po niej stopa za stopą.
4.
Wymieńcie jak najwięcej słówek zaczynających się
głoską G
5.
Podzielcie słowa na sylaby i powiedzcie ile
sylab ma dany wyraz – garnek, guzik, goryl, gaduła, gruszka, grzejnik, gniazdo,
globus.
6.
Ułóżcie z dowolnych przedmiotów( guzki, klocki,
groch) kształt litery G
7.
Wykonajcie ćwiczenia
Otwórzcie Karty Pracy nr 4 i wykonajcie
zadania ( strona 36 i 37, ćwiczenie 1-2)
·
Wyklejcie literę kawałkami bibuły lub
pokolorujcie
·
Rysujcie kształt litery G palcem na kartce i w
powietrzu
·
Nazwijcie rysunki
·
Pokolorujcie obrazki których nazwy zaczynają się
na: GO, GA, GU
8.
Pokolorujcie pola z litera G. Co otrzymaliście?
Miłego dnia 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz