wtorek, 2 czerwca 2020

03.06.2020 5-latki


Dzień dobry 😊

1.      Ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów - Rodzice będą wypowiadać sylabami wyrazy, a Waszym zadaniem jest płynnie podać pełny wyraz np.: gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, go-ry-le, gru-szka, grzej-nik, glo-bus, gnia-zdo, ga-ze-ta itp.

2.      Wysłuchajcie wiersza „Gruby goryl” –Agnieszka Kolankowska

Gruby goryl Gustaw na gałęzi siedzi.
- Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego cała zgraja wokół:
gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
-Gałąź krucha, a on wielki!
-Gigant! Pewnie strasznie ciężki! –
już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zjada gruszki w cieście.

               Odpowiedz na pytania:

·        Jak miał na imię goryl?
·        Na czym siedział ?
·        O co martwiły się zwierzęta?
·        Co zajadał goryl?
·        Jak myślicie, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

3.      Wstążkowe G- rozłóżcie na podłodze wstążkę/sznurek na kształt litery G i przejdzie po niej stopa za stopą.

4.      Wymieńcie jak najwięcej słówek zaczynających się głoską G

5.      Podzielcie słowa na sylaby i powiedzcie ile sylab ma dany wyraz – garnek, guzik, goryl, gaduła, gruszka, grzejnik, gniazdo, globus.

6.      Ułóżcie z dowolnych przedmiotów( guzki, klocki, groch) kształt litery G

7.      Wykonajcie ćwiczenia
               Otwórzcie Karty Pracy nr 4 i wykonajcie zadania ( strona 36 i 37, ćwiczenie 1-2)
·        Wyklejcie literę kawałkami bibuły lub pokolorujcie
·        Rysujcie kształt litery G palcem na kartce i w powietrzu
·        Nazwijcie rysunki
·        Pokolorujcie obrazki których nazwy zaczynają się na: GO, GA, GU

8.      Pokolorujcie pola z litera G. Co otrzymaliście?


Miłego dnia 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz