Dzień dobry😊
1.
Niedługo zawita do nas kolejna pora roku, czy
wiecie jaka?
Posłuchajcie
piosenki „Lato na dywanie” – Fasolki
2. Lato zaczyna się 20 czerwca, chciałabym abyście
wspólnie z rodzicami zaznaczyli w kalendarzu ten dzień. Możecie to zrobić w
domowym kalendarzu lub na załączonej kartce z kalendarza.
3.
„Jak zmienia się krajobraz latem?” – na pewno
spędzacie teraz dużo czasu na dworze, chciałabym abyście zaobserwowali co się
zmienia wokół Was. Co pojawia się na drzewach, jaka jest pogoda, co możecie
robić na podwórku, w ogrodzie itp.)
4.
Wysłuchajcie wiersza „ Tato, czy już lato?” B. Szelągowskiej
Powiedz, proszę! Powiedz tato
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się
zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach;
Po bitej śmietanie z truskawkami;
Po kompocie z wiśniami;
Po życie, które na polach dojrzewa;
Po letnich ulewach;
Po słowiku, co wieczorami śpiewa;
Po boćkach uczących się latać;
Po ogródkach tonących w kwiatach;
Po świerszczach koncertujących na łące;
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;
Po zapachu skoszonej trawy i róż;
I… już!
5.
Opowiedzcie o cechach charakterystycznych dla
lata, które były wymienione w wierszu. Po czym jeszcze możemy poznać, że jest
lato?
6.
Zabawa „Prawda czy fałsz” – określcie czy
usłyszane zdanie jest prawdziwe czy fałszywe:
·
Latem świeci słońce
·
Zimą opalamy się na plaży
·
Latem kąpiemy się w morzu
·
Wakacje zaczynają się jesienią
·
Latem malujemy pisanki
·
Wiosną spadają kolorowe liście z drzew
·
Latem możemy jeździć na rowerze
·
Wiosną zaczynają rosnąć kwiatki
·
Latem jedziemy na wakacje
7.
Wykonajcie ćwiczenie
Otwórzcie Karty Pracy nr 4 i wykonajcie
zadania ( strona 47, ćwiczenie 1 oraz strona 48-49, ćwiczenie 1 )
8.
Wykonajcie kartę pracy
·
Opowiedzcie jakie pory roku są przedstawione na
obrazkach, po czym to poznajecie?
·
Pokolorujcie obrazki
·
Wytnijcie je i ułóżcie według kolejności, od
wiosny do zimy
Miłego dnia 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz