4.06.2020
Dzień
dobry 😊
1.
Wprowadzenie do tematu zajęć -
zagadka:
Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle. (łąka)
Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle. (łąka)
2.
Zapoznanie się z treścią wiersza I.
Salach „Łąka”
"Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę."
3. Odpowiedz na pytania do wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jakiego koloru była łąka?
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
- Co wydały motyle nad łąką?
- Kogo zaprosiły motyle na bal?
4. Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”
Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dziecko chodzi na czworakach i dmucha na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dziecko lata jak pszczółka, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladuje bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dziecko siedzi poruszając w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladuje dźwięk: cyt, cyt). Nagle niewiadomo z kąt pojawiły się żaby( dziecko naśladuje skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladuje kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladuje chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladuje głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladuje głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladuje głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dziecko naśladuje ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
5. Rozwiąż zagadki:
"Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę."
3. Odpowiedz na pytania do wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jakiego koloru była łąka?
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
- Co wydały motyle nad łąką?
- Kogo zaprosiły motyle na bal?
4. Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”
Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dziecko chodzi na czworakach i dmucha na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dziecko lata jak pszczółka, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladuje bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dziecko siedzi poruszając w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladuje dźwięk: cyt, cyt). Nagle niewiadomo z kąt pojawiły się żaby( dziecko naśladuje skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladuje kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladuje chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladuje głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladuje głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladuje głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dziecko naśladuje ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz.....szszsz....szszuuu.
5. Rozwiąż zagadki:
Ma żółte i czarne paseczki,
lata nad łąką i głośno bzyczy
kiedy grzeje słonko... (pszczoła)
Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka,
Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka,
do wody przed nim żaby dają
nurka... ( bocian)
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie... (
żaby)
Ma dwie nóżki, choć nie bodzie,
Ma dwie nóżki, choć nie bodzie,
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie,
Domek swój jak, sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie..........(
ślimak)
Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce....(biedronka)
Tu cytrynek, tam paź królowej,
Tu cytrynek, tam paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe,
lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko (motyl)
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie,
skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)
Widzisz je we dnie,
Widzisz je we dnie,
nie widzisz w nocy,
zimą grzeje słabo,
latem z całej mocy. (słońce)
Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące,
Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy. (
kwiaty)
6. Obejrzyj obrazki z mieszkańcami łąki. Nazwij
owady i zwierzęta, podziel nazwy na sylaby.
źródło: chomikuj.pl
7.
Podziel na głoski wyrazy: osa, żaba, motyl, biedronka, mucha, komar, kret. Powiedz
który wyraz ma najwięcej głosek? Który wyraz ma najmniej głosek?
8. Przygotuj kilka klocków. Słuchaj uważnie
zdań, czytanych przez rodzica. Policz z ilu wyrazów składa się zdanie. Wykładaj
przed sobą tyle klocków ile jest wyrazów w zdaniu.
- Wiosenna łąka jest bardzo kolorowa.
-
Bocian szuka żab.
-
Pszczoły zbierają nektar z kwiatów.
-
Motyl fruwa nad łąką.
-
Myszka chowa się w norce.
-
Mrówki budują mrowisko koło drzewa.
9. Wykonaj ćwiczenia w książce nr 4 na str. 43,
44 i 48,49
10. Praca plastyczna – stwórz łąkę wg. własnego
pomysłu (użyj do tego różnych materiałów, np. kredek, kolorowego papieru, farb,
plasteliny itp.) Powodzenia 😊
Pani Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz