środa, 3 czerwca 2020

04.06.2020 5-latki


Dzień dobry 😊

1.     Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć „Zrób to, co ja!” – rodzic wykonuje kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskok, uderzenia rękami w uda) Waszym zadaniem jest powtórzenie wykonanej przez rodzica sekwencji ruchów. Można wymyślać dowolne kombinacje ruchów, dodawać więcej elementów np.:
·        Podskok, klaśnięcie pod nogą, podskok, klaśnięcie w dłonie
·        Pajacyk, przysiad, podskok

2.      Posłuchajcie piosenki o Prawach Dziecka – Małej Orkiestry Dni Naszych


                O czym była piosenka ?
                Czym są prawa?

3.      „Moje prawa” – Każdemu z Was jak i każdemu dziecku na świecie przysługują pewne prawa, tzn. że powinniście być tak samo traktowani i  wszyscy dorośli  powinni ich przestrzegać..
                    Przyjrzyjcie się ilustracji i wspólnie z rodzicami omówcie Wasze prawa:



4.      Wysłuchajcie wiersza i zilustrujcie go ruchem. Nauczcie się go na pamięć.

Mały człowiek, duża sprawa. ( dzieci przykucają, wstają i zataczają rękami koło)
Mały człowiek ma swe prawa. ( dzieci rękami wskazują siebie)
Strzegąc praw tych należycie, ( dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)
układamy dziecku życie. ( dzieci klaszczą

5.      Oprócz praw, które Wam przysługują macie jeszcze obowiązki. Co to znaczy mieć obowiązki?
             Zastanówcie się i wymieńcie jakie to mogą być obowiązki.
·        Szanowanie kolegów i koleżanki
·        Udzielanie pomocy słabszym
·        Sprzątanie pokoju
·        Mycie zębów
·        Wychodzenie z psem na spacer
·        Chodzenie do przedszkola
·        Pomoc w porządkach domowych
·        Pomoc w nakryciu stołu

6.      Zabawa pt. „Tak - nie”. Namalujcie na dwóch oddzielnych kartach dwie buźki – uśmiechniętą i smutną. Połóżcie je na podłodze. Wysłuchajcie czytanych przez rodziców praw i ustawcie się przy odpowiedniej buźce.  Jeśli zdanie mówi o przysługującym Wam prawie ustawiacie się przy uśmiechu, natomiast jeśli zdanie nie opisuje Waszego prawa to stajecie przy smutnej buźce:

·        Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
·        Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
·        Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
·        Mam prawo bawić się z kim chcę.
·        Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
·        Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
·        Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.
·        Mam prawo zniszczyć kolegi/koleżanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
·        Mam prawo do zabawy

7.      Utrwalcie poznaną literę G w książce Piszę i liczę na stronie 50-51
·        Rysujcie po śladzie
·        Narysujcie tyle kwadratów ile sylab ma dany obrazek
·        Dokończcie rysować małpkę, tak aby na każdym rysunku wyglądała identycznie

8.      Zagrajcie w interaktywną grę „Na jaką głoskę? – zabawki”.



Powodzenia 😊😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz