Dzień dobry 😊
1. Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć „Zrób to,
co ja!” – rodzic wykonuje kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskok,
uderzenia rękami w uda) Waszym zadaniem jest powtórzenie wykonanej przez
rodzica sekwencji ruchów. Można wymyślać dowolne kombinacje ruchów, dodawać
więcej elementów np.:
·
Podskok, klaśnięcie pod nogą, podskok,
klaśnięcie w dłonie
·
Pajacyk, przysiad, podskok
2.
Posłuchajcie piosenki o Prawach Dziecka – Małej
Orkiestry Dni Naszych
O czym była piosenka ?
Czym są prawa?
3.
„Moje prawa” – Każdemu z Was jak i każdemu
dziecku na świecie przysługują pewne prawa, tzn. że powinniście być tak samo
traktowani i wszyscy dorośli powinni ich przestrzegać..
Przyjrzyjcie się ilustracji i wspólnie z
rodzicami omówcie Wasze prawa:
4.
Wysłuchajcie wiersza i zilustrujcie go ruchem. Nauczcie się go na pamięć.
Mały człowiek, duża sprawa. ( dzieci przykucają, wstają i zataczają rękami koło)
Mały człowiek ma swe prawa. ( dzieci rękami wskazują siebie)
Strzegąc praw tych należycie, ( dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)
układamy dziecku życie. ( dzieci klaszczą)
Mały człowiek, duża sprawa. ( dzieci przykucają, wstają i zataczają rękami koło)
Mały człowiek ma swe prawa. ( dzieci rękami wskazują siebie)
Strzegąc praw tych należycie, ( dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)
układamy dziecku życie. ( dzieci klaszczą)
5.
Oprócz praw, które Wam przysługują macie jeszcze
obowiązki. Co to znaczy mieć obowiązki?
Zastanówcie się i wymieńcie jakie to mogą
być obowiązki.
· Szanowanie kolegów i koleżanki
· Udzielanie pomocy słabszym
·
Sprzątanie pokoju
·
Mycie zębów
·
Wychodzenie z psem na spacer
·
Chodzenie do przedszkola
· Pomoc w porządkach domowych
· Pomoc w nakryciu stołu
6.
Zabawa pt. „Tak - nie”. Namalujcie na dwóch
oddzielnych kartach dwie buźki – uśmiechniętą i smutną. Połóżcie je na
podłodze. Wysłuchajcie czytanych przez rodziców praw i ustawcie się przy
odpowiedniej buźce. Jeśli zdanie mówi o
przysługującym Wam prawie ustawiacie się przy uśmiechu, natomiast jeśli zdanie
nie opisuje Waszego prawa to stajecie przy smutnej buźce:
·
Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie
pierwszy.
·
Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
·
Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze,
kiedy mam na to ochotę.
·
Mam prawo bawić się z kim chcę.
·
Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
·
Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
·
Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż
rodzice nie mieszkają razem.
·
Mam prawo zniszczyć kolegi/koleżanki rysunek,
jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
·
Mam prawo do zabawy
7.
Utrwalcie poznaną literę G w książce Piszę i
liczę na stronie 50-51
·
Rysujcie po śladzie
·
Narysujcie tyle kwadratów ile sylab ma dany
obrazek
·
Dokończcie rysować małpkę, tak aby na każdym
rysunku wyglądała identycznie
8.
Zagrajcie w interaktywną grę „Na jaką głoskę? –
zabawki”.
Powodzenia 😊😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz