Dzień dobry 😊
1.
Ćwiczenie słuchu „Świat owadów”. Wykorzystajcie
karteczki/kartoniki z literami, które przygotowywaliście na poprzednie zajęcia.
Włóżcie do woreczka kartoniki z literami M, W, O, P, K. Następnie losujcie kartonik i podajcie nazwę
owada, która rozpoczyna się od wylosowanej litery. Np. ( M- motyl, mucha,
mrówka)
2.
„Spacer po 10” – dziś potrzebne będą dwie
wstążki. Jedną rozłóżcie na kształt cyfry 1, a drugą obok na kształt 0, tak aby
powstała cyfra 10. Przejdźcie po wstążce zaczynając od 1.
3.
To jest cyfra którą dziś poznajemy:
10
Czy ta cyfra różni się od dotychczas
poznanych? Z jakich cyfr składa się 10?
4.
Ułóżcie z klocków kształt cyfry 10.
5.
Zbudujcie z klocków dwie wieże: Jedną składającą
się z 10 elementów, a drugą tak ,aby była niższa od tej pierwszej. Porównajcie z ilu elementów składają się
wieże i powiedzcie, która jest wyższa.
6.
Ćwiczenie matematyczne ”Ile kwiatków na
łące?” Do tej zabawy potrzebne będą Wam
klocki, które posłużą jako kwiatki lub owady. Wysłuchajcie zdań czytanych przez
rodziców i ułóżcie odpowiednia liczbę elementów z klocków:
·
Kasia poszła na łąkę. Znalazła tam 8 kwiatków
czerwonych i 2 kwiatki białe. Ile razem znalazła kwiatków Kasia?
·
Jaś poszedł na spacer i zobaczył 5 motyli i 5 pszczół. Ile to razem owadów?
·
Zosia opalała się na łące. Obok jej koca rosło 7
żółtych kwiatów i siedziały na nich 3 biedronki? Ile było razem kwiatów i
biedronek?
7.
Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy nr 4 (
strona 45, ćwiczenie 2 / strona 46, ćwiczenie 1)
·
Wyklejcie kawałkami bibuły lub pokolorujcie szablon liczby 10
·
Rysujcie liczbę palcem na kartce i w powietrzu
·
Wskażcie których elementów jest dziesięć
·
Ozdóbcie skrzydełka 10 motyli. Jak myślicie,
których motyli jest teraz więcej – kolorowych czy bez wzorów ? Policzcie je.
Miłego dnia😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz