niedziela, 14 czerwca 2020

15.06.2020 5-latki


Dzień dobry 😊

1.      Ćwiczenie słuchu „Świat owadów”. Wykorzystajcie karteczki/kartoniki z literami, które przygotowywaliście na poprzednie zajęcia. Włóżcie do woreczka kartoniki z literami M, W, O, P, K.  Następnie losujcie kartonik i podajcie nazwę owada, która rozpoczyna się od wylosowanej litery. Np. ( M- motyl, mucha, mrówka)

2.      „Spacer po 10” – dziś potrzebne będą dwie wstążki. Jedną rozłóżcie na kształt cyfry 1, a drugą obok na kształt 0, tak aby powstała cyfra 10. Przejdźcie po wstążce zaczynając od 1.

3.      To jest cyfra którą dziś poznajemy:

10
           Czy ta cyfra różni się od dotychczas poznanych? Z jakich cyfr składa się 10?

4.      Ułóżcie z klocków kształt cyfry 10.

5.      Zbudujcie z klocków dwie wieże: Jedną składającą się z 10 elementów, a drugą tak ,aby była niższa od tej pierwszej.  Porównajcie z ilu elementów składają się wieże i powiedzcie, która jest wyższa.

6.      Ćwiczenie matematyczne ”Ile kwiatków na łące?”  Do tej zabawy potrzebne będą Wam klocki, które posłużą jako kwiatki lub owady. Wysłuchajcie zdań czytanych przez rodziców i ułóżcie odpowiednia liczbę elementów z klocków:

·        Kasia poszła na łąkę. Znalazła tam 8 kwiatków czerwonych i 2 kwiatki białe. Ile razem znalazła kwiatków Kasia?
·        Jaś poszedł na spacer i zobaczył 5 motyli i 5 pszczół. Ile to razem owadów?
·        Zosia opalała się na łące. Obok jej koca rosło 7 żółtych kwiatów i siedziały na nich 3 biedronki? Ile było razem kwiatów i biedronek?

7.      Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy nr 4 ( strona 45, ćwiczenie 2 / strona 46, ćwiczenie 1)
·        Wyklejcie kawałkami  bibuły lub pokolorujcie szablon liczby 10
·        Rysujcie liczbę palcem na kartce i w powietrzu
·        Wskażcie których elementów jest dziesięć
·        Ozdóbcie skrzydełka 10 motyli. Jak myślicie, których motyli jest teraz więcej – kolorowych czy bez wzorów ? Policzcie je.

Miłego dnia😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz