Dzień dobry 😀
Temat: Na biwaku - poznanie drukowanej i pisanej litery H i h.
1. Poznanie litery drukowanej i pisanej h i H.
- Układanie obrazków historyjki, która wydarzyła się na biwaku - KP5 str, 48/49. Dzieci opowiadają treść historyjki, wymyślają jej zakończenie. Odczytywanie przez chętne dzieci dialogów lub wybranych zdań.
- Prezentacja drukowanej i pisanej litery h i H.
- Pisanie palcem w powietrzu litery H i h, następnie palcem na dywanie, na plecach rodzeństwa.
- Układanie z czerwonych i niebieskich kartoników (w woreczku foliowym) modeli wyrazów: hamak, Henryk, hak.
- Podawanie wyrazów, które rozpoczynają się głoską h.
- Układanie dowolnych wyrazów z literą h z rozsypanki literowej (w woreczku foliowym).
- Wykonanie ćwiczeń w KP5 str. 48/49. Pisanie po śladzie litery h, H, kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery h, nalepianie podpisów do zdjęć.
2. A teraz obejrzyjcie bajeczkę o literce H.
https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM
3. Wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 w KP5 str. 50 - kolorowanie pól według kodu. Pisanie po śladzie sylab (odczytajcie prawidłowo te sylaby).
4. Pokolorujcie lub wyklejcie plasteliną albo kawałkami papieru literkę h, H.
5. A oto wyrazy do głoskowania. Spróbujcie wymienić kolejne głoski w każdym wyrazie - ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Życzę miłej pracy 😀💗
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz