2.06.2020
Witajcie
kochani 😊
Mam
nadzieję, że wczorajszy dzień był udany.
1.
Zabawa orientacyjno – porządkowa
„Motyle na łące” – dziecko – motyl biega po pokoju machając rękami –
skrzydełkami. Gdy rodzic wypowie hasło: „Motyle, pora spać!” – dziecko kuca, natomiast
gdy klaśnie dziecko wraca do biegania.
2.
Skąd się biorą motyle? – obejrzyj
krótki filmik. Zapamiętaj etapy rozwoju motyla (jajeczka, gąsienica, poczwarka,
motyl)
3.
Wysłuchaj wiersza D. Gellner „Motyl”
Motyl
usiadł mi na głowie
Może
bajkę mi opowie?
No
i proszę! Opowiedział!
Chociaż
bardzo krótko siedział.
Za
górami, za lasami
Stoi
zamek ze skrzydłami.
Ma
tęczowe okiennice –
W
zamku siedzą gąsienice.
Na
kanapach i na tronach –
Każda
pięknie wystrojona.
Wśród
gąsienic krąży plotka,
Że
je coś dziwnego spotka.
Coś
się stanie, coś wydarzy
Wśród
zamkowych korytarzy.
Wtem
ktoś wrzasnął – Czary – mary!
Zaraz
zmienię was w poczwary!
Łapcie
koce i piżamy,
Raz,
dwa, trzy i zasypiamy!
I
już w zamku zakamarkach
Przy
poczwarce śpi poczwarka.
Ta
pod kocem, ta w śpiworze,
Każda
w bardzo złym humorze.
Przeszła
jesień na paluszkach…
Przeszła
zima w białych puszkach…
Wiosna
biega wokół zamku
O!
Jak szarpie złotą klamką!
Nagle
wiatr uderzył w bramy!
Pękły
zamku złote ściany
I
motyle wyfrunęły!
Czy
już wiecie skąd się wzięły?
Każdy
motyl skrzydła suszy,
Jak
wysuszy, w świat wyruszy.
I
opowie bajkę o tym,
Co
się stało w zamku złotym!
4.
Odpowiedz na pytania:
- Kto opowiadał bajkę?
- Co się stało z gąsienicą?
- Skąd wzięły się motyle?
5.
Wykonaj ćwiczenie w książce nr 4 na
stronie 42
6.
Praca plastyczna „Kolorowy motyl” –
zegnij na pół białą kartkę z bloku rysunkowego . Na jednej połowie namaluj
farbami połowę barwnego motyla, następnie złóż kartkę, dociśnij i rozłóż.
Zobacz swoje dzieło. Zauważ, że powstały obrazek jest symetryczny, to znaczy, że
kolory i wzory po jednej i drugiej stronie są takie same.
7.
Stwórz symetryczny obrazek
8.
Zadanie dla chętnych:
Miłego dnia 😊
Pani Kasia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz