poniedziałek, 1 czerwca 2020

Grupa 5-6 latki


2.06.2020

Witajcie kochani 😊

Mam nadzieję, że wczorajszy dzień był udany.

1.   Zabawa orientacyjno – porządkowa „Motyle na łące” – dziecko – motyl biega po pokoju machając rękami – skrzydełkami. Gdy rodzic wypowie hasło: „Motyle, pora spać!” – dziecko kuca, natomiast gdy klaśnie dziecko wraca do biegania.

2.   Skąd się biorą motyle? – obejrzyj krótki filmik. Zapamiętaj etapy rozwoju motyla (jajeczka, gąsienica, poczwarka, motyl)

3.   Wysłuchaj wiersza D. Gellner „Motyl”
Motyl usiadł mi na głowie
Może bajkę mi opowie?
No i proszę! Opowiedział!
Chociaż bardzo krótko siedział.

Za górami, za lasami
Stoi zamek ze skrzydłami.
Ma tęczowe okiennice –
W zamku siedzą gąsienice.
Na kanapach i na tronach –
Każda pięknie wystrojona.

Wśród gąsienic krąży plotka,
Że je coś dziwnego spotka.
Coś się stanie, coś wydarzy
Wśród zamkowych korytarzy.

Wtem ktoś wrzasnął – Czary – mary!
Zaraz zmienię was w poczwary!
Łapcie koce i piżamy,
Raz, dwa, trzy i zasypiamy!

I już w zamku zakamarkach
Przy poczwarce śpi poczwarka.
Ta pod kocem, ta w śpiworze,
Każda w bardzo złym humorze.

Przeszła jesień na paluszkach…
Przeszła zima w białych puszkach…
Wiosna biega wokół zamku
O! Jak szarpie złotą klamką!

Nagle wiatr uderzył w bramy!
Pękły zamku złote ściany
I motyle wyfrunęły!
Czy już wiecie skąd się wzięły?

Każdy motyl skrzydła suszy,
Jak wysuszy, w świat wyruszy.
I opowie bajkę o tym,
Co się stało w zamku złotym!

4.   Odpowiedz na pytania:
- Kto opowiadał bajkę?
- Co się stało z gąsienicą?
- Skąd wzięły się motyle?

5.   Wykonaj ćwiczenie w książce nr 4 na stronie 42

6.   Praca plastyczna „Kolorowy motyl” – zegnij na pół białą kartkę z bloku rysunkowego . Na jednej połowie namaluj farbami połowę barwnego motyla, następnie złóż kartkę, dociśnij i rozłóż. Zobacz swoje dzieło. Zauważ, że powstały obrazek jest symetryczny, to znaczy, że kolory i wzory po jednej i drugiej stronie są takie same.

7.   Stwórz symetryczny obrazek


8.   Zadanie dla chętnych:


 Miłego dnia 😊
Pani Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz