Dzień dobry😊
1.
Czym pojedziemy na wakacje? Przyjrzyjcie się
obrazkom przedstawiającym środki transportu. Nazwijcie je i powiedzcie od jakiej głoski rozpoczyna się każdy wyraz.
2.
„Wodne, powietrzne i lądowe” – Środki transportu
poruszają się po różnych miejscach. Możemy wymienić 3 rodzaje:
·
Powietrzne: samolot, helikopter, paralotnia,
balon
·
Lądowe: samochód, rower, autobus, pociąg
·
Wodne: statek, łódka, motorówka
Aby to utrwalić wykonajcie kartę pracy, w
której połączycie pojazdy z przestrzenią, w której mogą się poruszać. Następnie
pokolorujcie tyle kółek ile słyszycie sylab w każdym wyrazie i dokończcie
ślaczek.
3.
Pobawcie się w zabawę „Lotnisko”. Zamieńcie się
w samoloty, które ustawiają się (przykucają) na linii startu – jest to pas
startowy. Na hasło: Startujemy!
Wzbijacie się w górę i szybujecie (biegacie) z rozłożonymi rękami. Na hasło: Lądujemy! Wracacie na linię startu do
ustalonej pozycji.
4.
Dokończcie zdania…
·
Nad morze pojadę…
·
Po jeziorze będę pływał…
·
Przez morze wyruszę w rejs…
·
Z domu do przedszkola przedostaję się za
pomocą….
·
Do babci i dziadka jeżdżę…
·
Do sklepu jadę…
5.
Obejrzyjcie bajkę przedstawiającą różne środki
transportu
6.
Wykonajcie ćwiczenie w Kartach Pracy nr 4 (
strona 53, ćwiczenie 1)
7.
Wykonajcie karty pracy:
8.
Wykonajcie pracę przedstawiającą dowolny środek
transportu. Przykładowe wzory zamieszczam poniżej. Pracę możecie wykonać przy
użyciu farb, kredek, wycinanek, plasteliny, mazaków – pozostawiam Wam wybór i
liczę na Waszą kreatywność J
Miłego dnia 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz