niedziela, 7 czerwca 2020

Grupa 5-6 latki


8.06.2020
Dzień dobry dzieci  😊


1.   „Łąka” - praca z obrazkiem -  Swobodne wypowiadanie własnych myśli, wrażeń i spostrzeżeń na temat zdrowego i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.



Udzielanie odpowiedzi na pytania:
- Co można znaleźć na łące?
- Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)
- Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)
- Gdzie mogą spędzić czas wolny osoby mieszkające w mieście? (w parku).

2.   Wysłuchaj piosenki  „Bal na łące”

3.   Wymień o jakich owadach i zwierzątkach była mowa w piosence.

4.   Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci - raz, dwa, trzy.

(dzieci maszerują rytmicznie przy akompaniamencie grzechotki)

A tu nagle pada deszczyk - kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)

I po liściach tak szeleści - szur, szur, szur.

(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje - słonko świeci i na łąkę biegną dzieci - hyc, hyc, hyc.

(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą - wszędzie błoto - hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki - nauczyciel wyznacza rytm)

Jest pogoda słonko świeci  żabka wyszła im naprzeciw - bęc, bęc, bęc.
(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.


5. OPOWIADANIE: „PRZYGODA MAŁEJ PSZCZÓŁKI” – C. Lewandowska
Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów - powiedziała mama pszczoła. Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I.... rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku - ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała.  Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.
6.   Odpowiedz na pytania:
 - Gdzie wybrała się rodzina pszczółek?
- Po co rodzina pszczółek poleciała na łąkę?
-  Co się przydarzyło małej pszczółce?
- Kogo spotkała pszczółka na łące?
 - Co zrobił bąk?
- Jak myślisz jak zareagowała mama, na to, ze Maja oddaliła się od swojej rodziny? – dziecko podaje swoje pomysły. Ocenia postawę małej pszczółki.

7. Obejrzyj bajkę „Podróże Skrzata Borówki”, który tym razem wybrał się na łąkę. Dowiesz się kilka fajnych ciekawostek.

8. Praca plastyczna  - wykonaj jedno zwierzątko, które można spotkać na łące. Wybierz jedną pracę spośród podanych propozycji. Powodzenia 😀
 źródło: ekodziecko.com
 źródło: kreatywnadżungla
 
 źródło: stylowi.pl
  Pozdrawiam 
Pani Kasia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz