czwartek, 18 czerwca 2020

19.06.2020 4-latki


1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?
Powiedz proszę! Powiedz , tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

2. Rozmowa nt. wiersza:
- Jakie owoce kojarzą się z latem?
- Co robią latem zwierzęta wymienione w wierszu: bociany, świerszcze, biedronki?
- Jaki zapach kojarzony jest z latem?

3. ,,Kolory” - zabawa z elementem rzutu. Dziecko staje na przeciwko rodzica.
Rodzic rzuca piłkę do dziecka, podając kolejno nazwy kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty. Dzieci łapią piłkę i odrzucają ją rodzicowi podając nazwę pory roku, z jaką kojarzy im się podany kolor.

4. Słonecznik - symbol lata.

- Opisz wygląd słonecznika.
- Z czym kojarzy się kwiat słonecznika?
- Dlaczego kwiat słonecznika możemy nazwać symbolem lata?
- Dlaczego kwiat słonecznika jest taki wyjątkowy? (bo można nie tylko na niego patrzeć, komuś wręczyć, ale także można jeść jego nasiona)


5. Zabawa ruchowa.

6. Praca plastyczna. Wyklej plasteliną truskawkę lub słonecznik. Możesz narysować samodzielnie lub skorzystać z szablonu.



*7. Dla chętnych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz