Witajcie
po weekendzie, trochę był deszczowy, ale mam nadzieje, że miło go
spędziliście.
Już
powoli zbliżają się wakacje, więc poznajcie środki
transportu. Może
niektórymi z nich będziecie podróżować.🌝
1.
Słuchanie wiersza
Będę
szoferem, przy kierownicy mógłbym siedzieć cały dzień,
bez
różnicy w osobowym czy ciężarowym wozie.
Albo
z ulicy na ulicę autobusem będę was woził.
Ja
tam wolę być pilotem. Za parę lat, może za kilkanaście,
będę
latał samolotem, można zwiedzić cały świat.
Co
tam najszybsze auto, samolot, odrzutowiec – lepiej być astronautą!
No,
sam powiedz – siadasz do rakiety(oczywiście w skafandrze bardzo
szczelnie zamkniętym) lecisz – lądujesz na gwiazdach. To jest
jazda!
2.
Rozmowa
na temat - Jakie środki lokomocji występowały w wierszu ?(
samochód, autobus, samolot, rakieta)
3.
Podziel na sylaby pojazdy, które widzisz na obrazkach.
4.Pojazdy
- zabawa ruchowa. Dzieci naśladują ruchem, głosem sposób
poruszania się samochodu, samolotu, pociągu.
5.
Obejrzyj
film ,,Środki transportu” i odpowiedz na pytania:
-
Jakie środki transportu zostały pokazane w bajce?
-
Którymi środkami lokomocji ty podróżowałeś/łaś?
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
6. Zabawa rozwijająca aparat mowy. Powtórz za rodzicem wierszyk po jednej linijce:
6. Zabawa rozwijająca aparat mowy. Powtórz za rodzicem wierszyk po jednej linijce:
,,Na
ulicy wielki ruch
Pociąg
jedzie ciuch, ciuch, ciuch.
Auto
trąbi ti, ti, ti
i
odjeżdża brum, brum, bzii.
Motor
szybko gna co sił,
Mknie
tak szybko wiiii, wiiii, wiiii.
Tramwaj
dzwoni dryń,dryń, dryń,
Autobus
zamyka drzwi piiiiiiii.
Tam
karetka pogotowia
Pędzi,
pędzi jak szalona eo,eo,eo.
Co
tak szumi za chmurami?
To
samolot z silnikami sz,sz,sz.
Tu
koparka, a tam dźwig,
Już
budowa idzie w mig.
Tyle
dźwięków dookoła,
Każdy
pojazd jakoś woła
Ale
wielki HUK!”
7.
Praca
plastyczna. Wybierz dowolny pojazd iwyklej plasteliną kółka.
*8.
Dla chętnych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz