niedziela, 7 czerwca 2020

08.06.2020 4-latki


Witajcie po weekendzie, trochę był deszczowy, ale mam nadzieje, że miło go spędziliście.
Już powoli zbliżają się wakacje, więc poznajcie środki transportu. Może niektórymi z nich będziecie podróżować.🌝

1. Słuchanie wiersza
Będę szoferem, przy kierownicy mógłbym siedzieć cały dzień,
bez różnicy w osobowym czy ciężarowym wozie.
Albo z ulicy na ulicę autobusem będę was woził.
Ja tam wolę być pilotem. Za parę lat, może za kilkanaście,
będę latał samolotem, można zwiedzić cały świat.
Co tam najszybsze auto, samolot, odrzutowiec – lepiej być astronautą!
No, sam powiedz – siadasz do rakiety(oczywiście w skafandrze bardzo szczelnie zamkniętym) lecisz – lądujesz na gwiazdach. To jest jazda!

2. Rozmowa na temat - Jakie środki lokomocji występowały w wierszu ?( samochód, autobus, samolot, rakieta)

3. Podziel na sylaby pojazdy, które widzisz na obrazkach.













4.Pojazdy - zabawa ruchowa. Dzieci naśladują ruchem, głosem sposób poruszania się samochodu, samolotu, pociągu.

5. Obejrzyj film ,,Środki transportu” i odpowiedz na pytania:
  • Jakie środki transportu zostały pokazane w bajce?
  • Którymi środkami lokomocji ty podróżowałeś/łaś?
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

6. Zabawa rozwijająca aparat mowy. Powtórz za rodzicem wierszyk po jednej linijce:
,,Na ulicy wielki ruch
Pociąg jedzie ciuch, ciuch, ciuch.
Auto trąbi ti, ti, ti
i odjeżdża brum, brum, bzii.
Motor szybko gna co sił,
Mknie tak szybko wiiii, wiiii, wiiii.
Tramwaj dzwoni dryń,dryń, dryń,
Autobus zamyka drzwi piiiiiiii.
Tam karetka pogotowia
Pędzi, pędzi jak szalona eo,eo,eo.
Co tak szumi za chmurami?
To samolot z silnikami sz,sz,sz.
Tu koparka, a tam dźwig,
Już budowa idzie w mig.
Tyle dźwięków dookoła,
Każdy pojazd jakoś woła
Ale wielki HUK!”

7. Praca plastyczna. Wybierz dowolny pojazd iwyklej plasteliną kółka.





*8. Dla chętnych




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz